sâmbătă, 23 mai 2009

Papanasi fierti

Va recomand acesti minunati papanasi ori de cate ori aveti putina branzica in frigider. Sunt atat de deliciosi !!! Imi amintesc cu drag cand ii facea mama ... nu ma mai saturam.



Ingrediente: 500 gr branza de vaci, 150 gr gris, 4 lg zahar, 2 oua, o esenta de vanilie. Pentru pesmet avem nevoie de 200 gr pesmet, 75 gr unt si 4 lg de zahar. Ingrediente pentru 32 de bucati de papanasi.



1. Intr-un bol pisam bine branza de vaci cu o furculita, adaugam grisul, amestecam bine, apoi zaharul si esenta de vanilie si ouale pe rand. In functie de consistenta branzei veti mai avea nevoie de un ou. Lasam compozitia sa se odihneasca 20-30 de minute.
2. Intr-o cratita larga topim untun si adaugam pesmetul, prajindu-l pana primeste o culoare aurie. Invartiti tot timpul ca sa nu se arda. Dupa ce orpim focul adaugam zaharul.
3. Punem o oala cu apa la fiert.
4. Din compozitie formam bilute de marimea nucilor mari.
5. Dupa ce apa clocotesc, dam focul mai mic (astfel incat apa sa nu mai clocoteasca) si adaugam papanasi cat sa umple fundul oalei (sa nu se suprapuna).
6. Asteptam sa se ridice papanasii la suprafata (atunci sunt fierti) si cu ajutorul unei palete cu gauri ii scoatem si ii punem direct in cratita cu papanasi, unde cu miscari ample saltam cratita astfel incat papanasii sa se acopere cu pesmet. Ii scoatem pe o farfurie.
7. Servim papanasii calzi pudrati cu zahar pudra sau dulceturi sau siropuri.



O sectiunea a deliciosilor papanasi. Pofta buna!


14 comentarii:

cristina spunea...

Bia,n-am mai auzit pana acuma de papanasi fierti :D...arata incredibil de bine,nici nu mai am cuvinte!
cred ca sti deja ce am sa pregatesc bun azi :))..

Bianca spunea...

@Cristina eu nu auzisem de papanasi prajiti pana nu am mancat odata la restaurant. La noi acasa acestia erau "papanasii".

Ina Todoran spunea...

Ai dreptate Bianca. Si la noi stiam doar de varianta papanasilor fierti. Mama ii face exact ca ai tai, doar ca ii apasa putin cu degetul ca sa capete o adancitura.

Adelina spunea...

Eu când m-am mutat în Bucureşti am fost f. mirată că aici există doar papanaşi prăjiţi. Nici nu ştiam că se pot prepara şi aşa. Acasă (în Ardeal) mâncam doar papanaşi fierţi.
Pot să împrumut reţeta ta? Că arată super bine! :)

Bianca spunea...

@Adelina ... bineinteles ca o poti prelua; la fel am facut si eu. Si eu am stiut doar de papanasi fierti insa in restaurante se servesc doar prajiti. Pofta buna :)

Anonim spunea...

Papanasii sunt un desert extraordinar. Azi i-am pregatit pentru prima data si au iesit foarte deliciosi. Multumesc ptr reteta, acum ma duc sa ma intind in pat fiindca burtica me a afost suprasolicitata :D

Bianca spunea...

@Anonim: vin in intimpinarea ta cu o noua reteta de papanasi; sper sa o incerci :)

Anonim spunea...

eu am fost foarte revoltata cand la un restaurant din timisoara am comandat papanasi si mi-au adus gogosi prajite cu dulceata:(( habar n-aveam ca in unele parti ale tarii asta se intelege prin papanasi! la noi in ardeal, papanasii sunt fierti, tavaliti prin pesmet si zahar pudra. Fara dulceata si fara prajeli!

Ligia spunea...

Papanasi, exact asa-i facea mama. Arata superb. Ca tot veni vorba de dulciuri fierte, de abia astept caisele ca sa fac galuste cu caise, date prin pesmet.

Bianca spunea...

Sunt super super delicioase si cele cu caise ... yum yum; sa cauti caisele cele mai mici mici :) Sper din suflet sa iti placa.

Anonim spunea...

Aveti o reteta de cozonaci cu nuca? Vine Pastele in curand! :)

Alexandra Moga (Crivilaru) spunea...

Haha, ce dragut, gogosi prajite cu dulceata! :) Interesante diferentele dintre zonele tarii... Eu acum sunt nevoita sa ii fac fierti pt bebe, dar pana acum numai si numai prajiti am mancat! :D

Anonim spunea...

Pentru copii e super bun ( si mie imi plac la nebunie )si foarte repede de facut. Multumesc pt. reteta . Delicios

Bianca spunea...

@Anonim: ma bucur mult ca sunt pe placul vostru

Trimiteți un comentariu