miercuri, 20 octombrie 2010

Gnocchi quattro formaggi

De mult am avut in plan sa fac acesti gnocchi si le-a venit randul in weekend. O cina cam tarzie intradevar ... branzoasa si gustoasa :)


Pentru gnocchi am folosit 6 cartofi medii, ulei de masline, o lgt de sare, un galbenus de ou si 2 lg cu varf de faina; cantitatea de faina variaza in functie de cum pregatiti cartofii, sau de tipul cartofilor.

Pentru sos am folosit 400 ml smantana dulce, 100 gr parmezan proaspat razuit, 100 gr Gorgonzolla, 80 gr emmentaler si 70 gr mozzarella, piper proaspat macinat.

Catitatile sunt pentru 5 portii.

Am vrut sa fac gnocchi folosind cartofi copti, nu cartofi fierti ca sa evit acumularea de apa in cartofi, care este inevitabila la fierberea lor in apa. Am spalat cartofii si i-am sters bine, apoi i-am uns cu ulei de masline si i-am impuns pe toate partile cu furculita. I-am pus intr-o tava in cuptor pentru minim o ora. Sunt gata cand interiorul e moale iar coaja crocanta.


Scoatem cartofii din tava, ii lasam cam 7 minute sa se odihneasca si apoi, folosind manusi de bucatarie sau servetele, taiem fiecare cartof si scobim miezul intr-un bol. Adaugam restul igredientelor si faina pana cand obtinem o consistenta buna pentru a pregati gnocchi. Daca nu sunteti siguri daca compozitia e buna o puteti testa in apa (pasul urmator): daca compozitia se desface mai trebuie faina.


Impartim compozitia in 4 bucati si rulam fiecare in suluri taind bucati de cam 2.5 cm, pe care le asezam pe o tava/farfurile presarata cu faina. Punem la frigider pentru 10-15 minute. Punem o oala cu apa la fiert.

Incepem sa ne ocupam de sos. Intr-o tigaie punem branzeturile si le lasam sa se inmoaie pe foc mic-mediu.


Apoi adaugam smantana dulce si piper dupa gust.


In timp ce se combina sosul pregatim si gnocchi. Cand apa incepe sa fiarba reducem focul astfel incat apa sa nu clocoteasca dar sa fiarba in continuare. Adaugam gnocchi pe rand, ca sa nu se suprapuna pe fundul oalei si asteptam sa se ridice la suprafata. Scoatem gnocchi cu o paleta, scuturam de cateva ori si ii punem in tigaie peste sos. Procedam la fel pana terminam.


Servim cald, alaturi de un pahar de vin, prieteni si voie buna. Pofta buna!


1 comentarii:

Boabe de Cafea spunea...

Arata minunat! :)

Trimiteți un comentariu