joi, 20 octombrie 2011

Plăcintă cu mere gutui

Ca să nu spună lumea că am luat-o "pe ulei" și fac a treia tartă consecutiv, am decis să îi pun o "pătură" deasupra și să o botez plăcintă, adăugând puțină făină la rețeta de bază pe care am folosit-o la tarta cu pere și nuci și la cea cu prune. Deoarece merele gutui sunt mai acrișoare, cred că a fost o idee inspirată să acopăr cu puțin aluat tarta.


Așa că, folosiți aluatul de la tarta cu pere și nuci și mai adăugați 50gr de făină albă. Perele le-am înlocuit cu 1kg de mere gutui pe care, odată curățate, le-am tăiat felii subțiri, am adăugat 200ml apă, 6-7 lg de zahăr brun, și le-am fiert cam 25 de minute. La sfârșit am adăugat o mână de nuci prăjite și tăiate cu cuțitul și scorțișoară după gust.

Când întindeți foaia pentru tartă, lăsați o bucată pentru o foaie subțirică de pus deasupra tartei.

De poftă ce îmi era am scos tarta pe terasă și aproape nu suflam ca să se răcească mai repede. A meritat efortul ... de a păzi tarta ca să se răcească:) Poftă bună!

9 comentarii:

Anonim spunea...

Lasa draguta, vin eu cu "uleiul", iar tu mai fa o tarta ca eu le ador, dar nu am mai avut timp de ele :)

ama spunea...

offf nu-mi trimiti si mie o felie?! :D

Bianca spunea...

@Ama, Cris: cu mult drag o felie generoasa pentru fiecare ;) La noi aseara ramasese doar o feliuta. Ma gandesc ca ne-a placut :)

sarah spunea...

o placinta delicioasa dar de unde gutui pe aici:(
un week-end minunat!

fotografnuntidana spunea...

buna combinatia

Ramona Alina spunea...

Un deliciu !

Irina spunea...

Excelenta, mi-ar placea sa o incerc.

Bianca spunea...

Irina draga mea, eu trebuie sa recunosc ca am savurat-o. Aromata. Numai bine.

Bianca spunea...

Dana, Ramona: sa o incercati. Mai sunt gutui in piete.

Sarah: nu stiu prin ce colt de lume esti, dar toamna gututile trebuie savurate.

Trimiteți un comentariu