joi, 14 mai 2009

Panna Cotta

Un desert rapid, fin, cu care se poate face senzatie :) Poza este neclara, fiind facuta cu telefonul, deoarece aparatul meu foto a fost rapus la datorie ... si a depus armele definitiv (a mai incercat el, dar l-am mai resurscitat).
Later edit: Puteti sa incercati si Panna Cotta cu ciocolata.



Reteta este de pe blogul Teodorei, incercata la sugestia colegei mele Diana :)

Ingrediente: 500 ml smanatana dulce pentru frisca, 100 gr zahar sau mai putin (dupa gust), 90 ml lapte la temperatura camerei, un plic de gelatina si esenta de vanilie (sau alata aroma pe care o preferati).

Intr-un bol mic punem gelatina la inmuiat in lapte pentru aproximativ 5 minute. Intre timp intr-o craticioara punem frisca cu zaharul la incalzit la foc mic-mediu. Aceasta operatiune este delicata, deoarece nu trebuie sa lasam sa clocoteasca frisca; eu am urmarit pe marginea cratitei cand a inceput sa faca bulele specifice fierberii laptelui. In acel moment adaugam gelatina si iute invartim odata- de doua ori si luam de pe foc. Mai invartim bine compozitia adaugand si aromele (esenta de vanilie in cazul meu).

Formele in care vom pune Panna Cotta le udam cu apa, apoi tunam compozitia si dam la frigider. Eu am lasat de seara pana dimineata. Am folosit 4 cesti de cafea, dar cred ca mai indicate sunt formele de silicon, pentru a putea scoate continutul mai usor.

Dimineata ... am luat un cutit subtire si cu grija am "ajutat" compozitia sa iasa din forma. Am pus pe o farfurie si am servit cu dulceata de mure. Ca si toping se pot folosi diverse dulceturi, siropuri, caramel, dupa preferinta. Pofta buna!

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu