miercuri, 11 ianuarie 2012

Tort de trufe

Am pregătit acest tort de Sf. Ioan, având câțiva membri ai familiei care își sărbătoresc onomastica. Și l-am pregătit într-o viteză de nedescris, încât, sincer, am crezut că nu va fi atât de bun pe cât mi-am dorit. Dar a știut el, tortul, că trebuie să fie gustos și s-a conformat. Rețeta o aveam salvată de ceva timp și acum a fost momentul ei. Ciocolată, ciocolată, ciocolată.


Pentru baza tortului am amestecat în robotul de bucătărie 250gr biscuiți Amaretti, iar apoi, separat, 80gr alune de pădure prăjite. La acestea, biscuiți și alune, am adăugat 110 gr unt topit. Amestecul l-am pus într-o tavă rotundă cu pereții detașabili, pe fundul căreia am pus o foaie de copt rotundă cât tava, și l-am presat bine. Am pus tava în frigider până am pregătit crema.


Pentru cremă avem nevoie de:
  • 700 gr de ciocolată; am folosit ciocolată menaj de la Lidl, 52% cacao
  • 6 linguri lapte sau apă
  • 150 gr alune de pădure prăjite și pisate cu robotul
  • 400 gr smântâna dulce pentru frișcă la care am folosit și o lingurița de agar-agar; dacă folosiți frișcă, nu mai puneți gelatină sau agar-agar
  • 3 lg de zahar brun praf; este optional, eu am pus pentru că smântâna nu e chiar așa de dulce ca și frișca din comerț
  • 100 gr unt
  • 3 lg rom
Eu am topit ciocolata, ruptă bucăți, împreună cu laptele ca în imaginea de mai jos, bain-marie. Recomand totuși sa puneți ciocolata într-o cratiță/vas mai larg, ca să fie toată în baia de apă. Am lăsat până ciocolata s-a topit complet. Am luat vasul de pe foc si am adăugat alunele pisate și am omogenizat compoziția.


Am bătut smântâna dulce pentru frișcă și am adăugat agar-agar-ul, pe care în prealabil l-am fiert cu 4-5 linguri de apă, până a devenit translucid. Dacă folosiți frișcă, gen LaDorna, Hulala, etc nu mai adăugați gelatină/agar-agar. În alt bol am bătut untul până a devenit cremos.

În amestecul de ciocolată am încorporat untul și romul, treptat, iar apoi frișca, ușor. Compoziția se toarnă peste blat și am lăsat-o în frigider 5-6 ore minim.


Când a fost vremea să fie servit, am scos tortul detașând pereții tăvii și, cu grijă, l-am transferat pe platou. Am decorat cu mure; aveam congelată de la mama. Se poate folosit ciocolată rasă sau orice vă face cu ochiul.

Dacă, atunci când scoateți din tavă, pereții tortului nu sunt netezi, luați un cuțit și după ce l-ați ținut în apă fierbinte, cu grijă, nivelați pereții tortului.


Poftă bună!

1 comentarii:

Ramona Alina spunea...

Mmm...delicioasã!

Trimiteți un comentariu