duminică, 2 ianuarie 2011

Briose cu masline si branza de capra

Pentru toate exista un inceput ... si acesta a fost inceputul pentru prima mea mancare in care am uitat complet sa pun sare si piper :) Mi-am amintit dupa ce am pus briosele la cuptor ... prea tarziu, nu? Totusi nu au fost complet ruinate briosele deoarece ingredientele au oferit un adaos de sare care le-a salvat de la pierire :)


Ingrediente (10 briose):
- 100 gr faina alba
- 2 oua de casa sau ecologice
- 100 ml lapte de vaca
- 80 ml ulei de masline
- 1 lgt praf de copt
- 50 gr parmezan proaspat razuit
- 60 gr masline verzi fara samburi
- 60 gr masline negre fara samburi
- 1/2 lgt rozmarin taiat marunt
- 1 lgt patrunjel taiat marunt
- 10 bucatele de branza de capra
- sare si piper proaspat macinat :)


Am dat drumul al cuptor, foc mic-mediu; am uns forma de briose cu putin unt si am pus hartiutele de briose.

Intr-un bol am amestecat faina cu praful de copt, laptele, uleiul de masline si galbenusurile. Am adaugat maslinele, ierburile, parmezanul si am omogenizat. Adaugam sare si piper dupa gust.

In alt bol am batut bine albusurile si le-am incorporat in compozitia de mai sus. Am pus cate o lingura plina de compozitie in fiecare hartiuta de briose (maxim 3/4 din aceasta sa fie umpluta). Am pus cate un mot de branza de capra pe friecare briosa.



... si hop cu briosele in cuptor pentru 12-14 minute si apoi le-am scos din tava ca sa se raceasca. Se pot servi alaturi de o salata. Pofta buna!


8 comentarii:

mirela spunea...

FOARTE FRUMOASE TI-AU IESIT,,,,,AL MULTI ANI SI UN AN NOU PLIN DE BUCURII1!!!

Ina Todoran spunea...

Da, branza si maslinele au salvat situatia. F frumoase! Te pup!

Bianca spunea...

@Ina: da, draga mea, ele au salvat situatia :) cred ca din aceasta cauza trebuie adaugate doar putine condimente.

paul spunea...

nu e cam mult ulei de masline? am pus 160ml pentru doua portii a cite 10. tocmai am pus la cuptor sa vedem.

Bianca spunea...

@Paul: deloc, chiar atat am pus si nu au fost uleioase deloc (nu mi-ar fi placut sub nicio forma sa fie uleioase); sa imi spui te rog cum au iesit.

paul spunea...

Pina la urma nu au fost rele.

Am pus dublul cantitatilor. Au iesit 35 bucati. Aluatul a fost mult mai moale decit cel ce se vede in poze de asta m-am alarmat.
Un mic sfat celor ce vor mai face: sa nu puna sare decit foarte putina catre deloc. Maslinele si brinza au destula.

Cred ca conteaza si ordinea in care se amesteca. Eu am pus asa:
- peste faina praful de copt, si apoi faina peste oua
- apoi cite putin lapte rece, amestecind
- am batut albusurile si le-am pus peste ce e mai sus.
Daca e importanta ordinea, merita specificat.
Mie mi s-au lipit de hirtie, ca si cele cu mure de altfel. Chiar si reci au ramas lipite desi am uns cu unt forma.

La multi ani! si mult succes si sanatate.

Bianca spunea...

@Paul: uf, uf; mie fix 10 mi-au iesit si s-au desprins atat de frumos de pe hartiute; ingredientele le-am amestecat exact ca si in poza (faina, praful de copt, galbenusurile, laptele si uleiul la un loc tzoc poc) si apoi restul exact cum am povestit; si compozitia nu a fost "moale"; cu ce ai masurat lichidele? :) Oricum atunci musai mai caut o reteta de briose sa vedem daca si alea or fi avand ceva in neregula daca spui ca si cele cu mure s-au prins ... si acelea mi-au iesit atat de pufoase ...

paul spunea...

Da, ciudat.
Am pahar de masurat. Old schoold. Inca nu am cintar electronic, dar, voi avea in curind.

O sa verific paharul pe grila de lichide cu ceva mai exact sa vedem daca e cit decit precisa. Mai caut prin loguri.

Trimiteți un comentariu