miercuri, 19 august 2009

Tiramisu

Cate bordeie atatea obiceie. Cate bordeie atatea retete de Tiramisu. Aceasta e reteta mea, combinata din alte 2 retete. Mi-am lins degetele, si eu si prietenii care au avut norocul sa treaca pe la noi in weekend.


Ingrediente:
- 40 buc. piscoturi Savoiardi
- 500 gr Mascarpone
- 5 oua (de casa sau eco)
- 100 gr zahar
- 3 plicuri de zahar vanilat
- 50 ml lapte
- 300 ml expresso tare
- 50 ml lichior Baileys (optional)
- cacao pentru pudrat (cand cumparati cacao verificati sa aiba minim 20-22% masa de unt de cacao in compozitie)


Preparare:
1. Se freaca galbenusurile cu zaharul intr-un bol termorezistent, adaugam laptele si fierben bain-marine pana cand se ingroasa (mai subtire decat o budinca)
2. Se lasa sa se raceasca bine compozitia. Vedeti ce culoare galbena frumoasa au ouale ecologice.
3. Adaugam branza Mascarpone si omogenizam bine


4. Batem bine cele 5 albusuri cu un praf de sare si le adaugam la compozitia anterioara si omogenizam.
5. Intr-o tava incepem sa aranjam piscoturile: luam fiecare piscot si il inmuiem in cafeaua amestecata cu lichiorul; treceti repede piscotul prin lichid astfel incat sa nu se imbibe prea mult; piscotul e ca un burete si absoarbe foarte repede lichid


6. Dupa ce am aranajat jumatate din piscoturi, turnam jumatate din compozitie si nivelam.
7. Repetam operatiunea cu restul iscoturilor si turnam cealalta jumatate de crema. Nivelam.
8. Cu o strecuratoare mica (de ceai) pudram cu cacao din belsug toata suprafata Tiramisu-ului.
9. Dam la frigider 3-4 ore.


E un deliciu racoritor. Pofta buna !

6 comentarii:

ama spunea...

Vai ce bine arata! eu una cand vad tiramisu ma apuca poftele instantaneu ;)) iar al tau arata asaaaaa de apetisant :D

Bianca spunea...

@Ama ... se face atat de repede; deci daca pofta e suficient de mare nimic nu va sta in calea ei :)

divianas spunea...

Ai dreptate cate bordeie atatea obiceie.
Este o prajitura de care nu te poti satura :)
Imi place foarte mult...

Anonim spunea...

Poate in loc de albus merge mai bine frisca

Bianca spunea...

@Anonim: unii nu prefera frisca sub nicio forma :) am si alta reteta de Tiramisu in care folosesc frisca

Unknown spunea...

puturoasele prefera frisca ca este mai usor de facut decat creama de oua...reteta este super am facuto de nenumarate ori ...merci Bianca pt. reteta!

Trimiteți un comentariu