luni, 16 ianuarie 2012

Chec cu dovleac, nuci si merișoare

Se făcea că era sâmbătă seara și urma să se întâmple o vizită. Cineva la noi, nu noi la cineva. Și, ca întotdeauna, la noi în casă dacă nu te anunți din vreme nu găsești mai nimic, adică ceva covrigei pentru situații de urgență, apă minerală, băuturi. De data aceasta am făcut hocus-pocus și până am mâncat pizza comandată s-a răcit și checul. Bun, bun. Sincer.


Am folosit rețeta de la Banana Bread, și am înlocuit bananele cu puțin dovleac răzuit și câteva merișoare.

Ingrediente:
- 130gr unt
- 200gr zahăr brun
- 2 ouă de casă sau bio
- 250gr făină albă
- 1 linguriță praf de copt
- 70gr nuci prăjite
- 100 gr dovleac plăcintar (ludău), razuit pe răzătoarea mică
- un pumn de merișoare

Într-un bol se freacă untul cu zahărul până devine cremos, iar apoi, pe rând, am adăugat ouăle, recând până la omogenizare. Separat am amestecat făina cu praful de copt, iar apoi am adăugat amestecul în cel inițial de unt.

Am pus nucile, dovleacul și merișoarele și am amestecat puțin. Compoziția este densă. În tava de chec am pus hârtie de copt și am turnat compoziția. Eu am pudrat cu zahăr brun pudră, care se caramelizează puțin la coacere. A stat la cuptor, la foc mic-mediu, cam 40 de minute sau până trece testul scobitorii.


Aproape nu am suflat în chec ca să se rîcească așa de bine mirosea. Am servit și dimineața alături de "cafeaua" de cereale. Poftă bună!

2 comentarii:

Ramona Alina spunea...

Delicios, mã servesc si eu:)

Made by Silvia spunea...

Pentru creatiile tale minunate, mi-am permis sa-ti ofer mai departe premiul primit pe blogul meu http://silvioaradadi.wordpress.com/
Felicitari!

Trimiteți un comentariu