duminică, 28 martie 2010

Painici cu lapte batut

Micul dejun de astazi: painici din aluat cu lapte batut. Pufoase. Un gram dulci daca doriti. Unt si miere. Un deliciu.



Folosim ingredientele la temperatura camerei. Intr-un bol punem 500 gr faina alba, facem in mijlocul ei o gaura in care sfarmam 25 gr de drojdie proaspata, turnam cateva linguri de apa calda si o jumatate de lingurita de zahar si lasam 10 minute. Apoi adaugam urmatoarele: un ou de casa sau ecologic, 50 gr unt (eu folosesc cu minim 80% grasime) si 50 gr de zahar alb daca doriti sa le faceti dulci (optional, eu am folosit). Adaugam treptat 270 ml de lapte batut si framantam un aluat pana cand se desprinde de pe peretii bolului.

Lasam la framantat cam 50 de minute. Apoi formam painici ovale, de aproximativ 75 de grame. Aceasta a fost ideea initiala. 75 gr ar fi cam o lingura mare de aluat. In tava mea nu ar fi intrat atatea painici si eu am facut fix 9 bucati din acest aluat. Ies putin mai mari, la fel de gustoase.

Punem painicile formate intr-o tava. Intr-un bol mic amestecam un galbenus de ou de casa sau ecologic cu 2 linguri de lapte si ungem painicile. Cu ajutorul unei foarfeci crestam fiecare painica in 3 locuri si mai lasam la dospit maxim 30 de minute.



Punem tava in cuptorul preincalzit, la 200 grade sau nivel mediu pentru aprox. 25 de minute. Scoatem tava si acoperim cu un prosop ca sa se raceasca.

Am servit cu mare pofta unse cu unt si miere de albine, alaturi de cafeaua de dimineata. Pofta buna!



Reteta inspirata de la Invat sa gatesc.

2 comentarii:

rizza spunea...

te pricepi :) eu nu am idei decat cand sunt in bucatarie si am "materie prima " prin preajma,fara sa ma inspir,pur si simplu am idei. vreau mai mult decat un blog
http://rizzabucatarul.blogspot.com/

Anonim spunea...

Merge si cu faina integrala?

Trimiteți un comentariu