vineri, 3 aprilie 2009

Prajitura cu mere

Clasica si delicioasa prajitura cu mere. Reteta o am de la mama mea draga. Nu e nicio mare filozofie in prepararea ei ... insa dupa ce se raceste putin se mananca pe apucate :)



De data aceasta am reusit sa incurc putin cantitatea de faina si de mere deoarece eu am facut prajitura in tava mare si am pus faina si mere pentru tava mai mica. Acest lucru a contat mai putin deoarece la fel de repede am mancat-o :)

Ingrediente tava mare (tava mica in paranteze unde e cazul): 500 gr faina alba (400 gr), 150 gr margarina sau 120 gr untura (eu am folosit untura, pentru tava mica 100 gr untura), 2 galbenusuri, 150 gr zahar, 1 lgt praf de copt stins cu zeama de lamaie (sau helas), coaja de la o lamaie rasa, smanatana sau iaurt pentru framantat, putin gris.

Compozitia de mere: 3 kg mere (2 kg),  zahar dupa gust, scortisoara.



Merele se dau prin razatoarea mare, apoi se storc bine bine si se adauga zahar si scortisoara dupa gust.

Intr-un bol amestecam ingredientele pentru foi si pe rand tot adaugam smantana (sau iaurt) pana obtinem o compozitie legata, nelipicioasa de maini.




Impartim compozitia cam 60% foaia de jos si 40% foaia de deasupra. Presaram faina alba si intindem foaia de jos cat sa incapa in tava (masuram cu facaletul), ungem tava cu ulei, punem foaia, presaram gris si intindem compozitia de mere. Mai presaram putin gris si punem a doua foaie.



Se da la cuptorul preincalzit pentru 45-50 de minute. Dupa ce se raceste se poate presara zahar pudra pe deasupra. Eu prefer fara zahar deasupra. Pofta buna !

5 comentarii:

Dana J. spunea...

Nici nu sti de cand cautam reteta! Multumesc frumos. Pot sa te intreb cat de cald cuptorul?
Daca poti sa-mi spui in grade e perfect. Daca nu, macar aprox.
Mersi din nou.
Dana.

Bianca spunea...

@Dana: Cuptorul meu are 3 trepte: 1,2,3 (3 cel mai inalt); Pun prajitura pe treapta 2 cam 20 de minute si apoi reduc la 1,5 cam asa; si asta e un pic subiectiv deoarece cuptorul poate sa coaca mai tare sau nu. Sper sa reusesti sa faci praji si sa imi spui cum a fost :)

Anonim spunea...

Am facut si eu prajitura , mi-a iesis minunat , e foarte buna , o sa o mai fac .
Multumesc pentru reteta .

Anonim spunea...

Reteta asta nu face nici 2 lei !

Anonim spunea...

ptr cei ce nu au cantar de bucatarie ,120 gr de untura cate linguri inseamna?

Trimiteți un comentariu