miercuri, 18 februarie 2009

Mamaliga cu branza si smantana

Cine nu a mancat mamaliga cu branza ??? Miam miam la bunica ... la mama ... si acu la mine.



Ingredientele: faina de malai, branza de vaci, smantana, sare.



Intr-o craticioara se pune la fiert 500 ml apa si putina sare (puteti face dintr-un 1 litru de apa deoarece eu am facut portii mici de cina). Cand incepe sa clocoteasca apa se pune in ploaie faina de malai. Pe rand cate putin ca sa nu punem prea mult si sa iasa prea groasa. Faina se "umfla" la fierbere. Sa zicem aproximativ 5 pumni de faina (totul depinde de consistenta dorita). Se fierbe bine (se gusta din cand in cand pentru a vedea daca e fiarta, adica nu are gust de faina sau zgrunturos - asa mi-a zis mama sa verific).



Intre timp intr-un bol sfarmam branza de vaci si adaugam putina sare.

Acum incepem procesul de "cladire" a mamaligii. Sa fie inteles: mamaliga se cladeste.
Pentru ca mie nu imi place uleiul sau grasimea imi place sa pun smantana. Un strat smantana, braza de vaci, mamaliga, smanatana, branza de vaci, mamaliga, branza si decoram cu smantana. Am facut 2 portii mici (adica in farfurii de aperitiv).

Foarte buna. Repede si usor de facut.


5 comentarii:

Aniela spunea...

Buna Bianca,
mi-ai facut pofta cu mamaliguta asta, voi face si eu cat de curand.
Numai bine, Aniela

Bianca spunea...

Buna Aniela,

Ma bucur :) e reteta traditionala si simplu de facut ... plus satioasa :)

Numai bine,
Bianca

Anonim spunea...

hehe m-ai rezolvat! tot timpu ma intrebam ce cantitate de faine de malai trebuie sa pun:) si tu m-ai lamurit!:P multumesc!!!!:D

Anonim spunea...

nu e mare lucru toata lumea stie sa o prepare eu sunt de la tara,am 10 ani si stiu sa o prepar de la 6 ani deci nu prea ai descoperit o reteta prea tare sunt andreea puiu din suhaia!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Bianca spunea...

@Anonim: nu cred ca am scris ca am descoperit vreo reteta, si nicidecum mamaliga.

Trimiteți un comentariu