sâmbătă, 29 ianuarie 2011

O zi linistita - lapte de pasare

Mult soare afara, dar si niste grade minus ... asa ca e frumos doar din casa. Un lapte de pasare delicios alaturi de o carte, beletristica usoara. O zi linistita.


Un litru de lapte, 4 oua de casa sau eco, 150 gr de zahar alb (eu jumatate am pus zahar vanilat facut in casa). Am pus laptele la incalzit, nu trebuie sa clocoteasca ci doar sa se infierbante (al meu era fiert deja). Intr-un bol am frecat bine galbenusurile cu jumatate cantitatea de zahar si in alb bol am batut albusurile cu cealalta jumatate de zahar (cu ajutorul mixerului). Cand laptele e fierbinte am luat bucati de albus, l-am pus in lapte, l-am lasat un minut, l-am intors si apoi am scos pe o farfurie; am repetat pana l-am facut tot. Apoi in lapte am turnat amestecul de galbenus, am omogenizat si l-am fiert pentru 3-4 minute (foc mic).



Se lasa sa se raceasca si se pune in boluri lapte, bucati de spuma si se da la rece macar un picut (daca va puteti abtine, dar rece e delicios). Se vad semintele de vanilie :) Pofta buna!

7 comentarii:

Da & Mer spunea...

Oh! una delicia.
Saludos Da & Mer

Miha spunea...

Ce fain ti-a iesit!

Bianca spunea...

Mersic :)

Rosita Vargas spunea...

Buena receta se parece a la leche nevada que hacemos acá en chile ,la tengo publicada en mi blog,se ve rica ,me quedo en tu blog para compartir recetas,abrazos,afectiunea.

Mimmi spunea...

Ce mai...delicios !

Gratiela spunea...

m-am tot abtinut eu de la comentarii cu miam miam si ioi si vai, dar chiar nu ma mai pot abtine! n-am mai mancat lapte de pasare din pruncie, dar saptamana asta o sa fac! ce bine ca am gasit reetetaaaa :)

Bianca spunea...

@Gratiela: ma bucur mult ca ai gasit o aroma a copilariei. La fel este si pentru mine. Si doar anul trecut am inceput sa fac aacsa lapte de pasare ... si de atunci nu m-am mai oprit :D

Trimiteți un comentariu