sâmbătă, 14 noiembrie 2009

Malai dulce

Mai facusem odata malai dulce insa reteta nu mi-am notat-o si parca ceva nu imi placuse. (avea prea mult ulei). Acum am gasit o reteta de malai dulce pe site-ul lui Adi Hadean si datorita ingredientelor mi-a suras idea de a-l face. Eu am completat si cu doua maini de samburi de nuca primite de la mama. Pe vremuri malaiul era painea de zi cu zi a bunicilor, care atunci cand primeau o coaja de paine din faina alba erau extrem de fericiti. Apoi malaiul a devenit un soi de desert adaugand zahar.


Reteta Adi Hadean

Ingrediente:
- doua cani de faina de porumb (nu malai, ci faina de porumb)
- o cana de gris
- o cana de faina alba
- 1 praf de copt
- 100 ml ulei de floarea soarelui
- 250 ml lapte
- o cana de iaurt
- o cana de zahar vanilat (facut in casa, un borcan, pastai de vanilie si zahar), sau o cana de zahar alb si 2 lg de zahar vanilat
- 3 oua ecologice sau de casa
- 2 maini de samburi de nuca

Preparare:
1. Intr-o tigaie cu fundul mai gros punem doua maini de samburi de nuca si le prajim putin, invartind cu griaj pentru a nu se arde samburii. Ii lasam sa se racoreasca apoi si ii taiem bucati.



2. Intr-un bol punem zaharul si galbenusurile de oua, in altul punem uleiul, laptele si iaurtul, iar in al treilea (cel mai mare bol) punem fainurile care le omogenizam bine intre ele.
3. Frecam bine zaharul cu galbenusurile, le turnam peste ingredientele lichide si apoi totul incorporam in amestecum de faina.
4. Batem bine albusurile si apoi le incorporam in compozitia anterioara, amestecand de jos in sus, pentru a nu se lasa compozitia.



5. Aruncam si samburii de nuca si omogenizam.
6. Intr-o tava punem hartie de copt si turnam compozitia.
7. Dam la cuptorul preincalzit la foc mic-mediu 30 de minute.
8. Dupa ce s-a racit taiem bucati si pudram cu zahar praf.

Pofta buna!

10 comentarii:

Sarea in bucate spunea...

imi aduce aminte de copilarie, bunica mea facea asa ceva:)))e buna!

Anonim spunea...

salut! am o nelamurire la aceasta reteta: se pun in total 2 cani cu zahar? mersi, Roxana

Bianca spunea...

Anonim: multumesc de atentionare. O cana de zahar este suficient :) am corectat. Cred ca la 2 cani m-as sui pe pereti de atata dulce.

Bianca spunea...

Anonim: multumesc pentru atentionare. O cana e suficient bineinteles. Am modificat in reteta.

Anonim spunea...

nee

Anonim spunea...

spooper

Anonim spunea...

Am facut si eu azi aceasta reteta...o pofta de-a mea mai veche, pe care am reusit sa mi-o indeplinesc azi. Mama mea o facea putin altfel, dar rezultatul este pt mine satisfacator. In loc de nuca am pus stafide, ca nu aveam nuci prin casa. A iesit foarte bine si asa. Insa data viitoare voi pune doar doua treimi din cantitatea de zahar. Pt gustul meu este inca prea dulce cu o cana de zahar. De aceea am renuntat si la zaharul praf de deasupra. Este o portie imensa, jumatate am congelat deja :( Mersi mult pt postarea acestei retete. Pofta buna! ;)

Anonim spunea...

"Samburi" de nuca??!! Termenul de "miez de nuca" este folosit frecvent Transilvania. Hmmm, cate regionalisme necunoscute. Oricum e clar ca de inteles s-a inteles despre ce e vorba. Ca nuca este un sambure ea insasi. Si inauntrul invelisului ei lemnos se afla miezul atat de delicios.DEX-ul ce-o fi spunind? ;)

Bianca spunea...

@Anonim: nuca = fructul nucului si miezul e comestibil. Ok? Samburi de nuca e regionalismul folosit la bunica mea.

Bianca spunea...

@Anonim: ma bucur ca ti-a placut reteta. Si e dulce (o s reduc si eu cantitatea de zahar data urmatoare). Si e mare portia. Si e buna. :)

Trimiteți un comentariu