marți, 23 iunie 2009

Gem de capsuni

Gemul de capsuni este nelipsit an de an din camara mamei. De anul trecut imi fac si eu portia mea de gem :) Anul acesta am primit capsuni proaspat culesi din gradina unei matusi care este pasionata de agricultura, de anul acesta, fiind la pensie, dedicandu-se agriculturii. Imi face o deosebita si imensa placere sa ii vizitez solarul si gradina. Raman uimita de fiecare data.


Ingrediente:
- 6 kg capsuni (cantariti dupa ce au fost curatati)
- 3,600 kg zahar (se calculeaza 600gr zahar la un kg de capsuni; bineinteles acest lucru poate sa depinda si de dulceata fructelor)
- aspirina (veti calcula la sfarsit o aspirina la un borcan de 400ml)
- rabdare :) deoarece acest gem se face in 4 zile, cate o jumate de ora de lucru pe zi :)

Preparare:
Ziua 1
1. Spalati capsunile si le curatati de codite
2. Puneti intr-o cratita capsunii si turnati peste ele zaharul sa acopere complet si in strat gros capsunii. (de data aceasta nu mi-au intrat intr-o cratita desi am sperat si a doua zi dimineata i-am separat in cratita si o oala).



Ziua 2
3. Puneti la fiert cratita, si fierbeti pentru 25 de minute (calculate dupa ce incepe sa clocoteasca).
4. Luati tot timpul spuma ce se formeaza deasupra.

Ziua 3
5. Puneti la fiert gemul pentru 15 minute (calculate dupa ce incepe sa clocoteasca).

Ziua 4
6. Spalati borcanele si le puneti in cuptor sa se ususce bine bine (se si sterilizeaza).
7. Zdrobiti capsunile cu telul pentru cartofi piure (puteti folosi si mixerul). Eu nu le zdrobesc de tot sa devina pasta, asta o faceti in functie de preferinte.
8. Puneti la fiert gemul pentru 15 minute (calculate dupa ce incepe sa clocoteasca).
9. Luati de pe foc si adaugati aspirina maruntita.



10. Amestecati bine.
11. Cu ajutorul unui polonic turnati cu grija gemul in borcane (atentie sa nu va ardeti).
12. Lasati sa se raceasca (pana a doua zi cel putin) si infiletati capacele sau capsati.
13. Depozitati in camara la loc racoros si intunecos.


Pofta buna!

3 comentarii:

Anonim spunea...

Cumva tu ii furi retetele lui Teo?

Bianca spunea...

Anonim draga nu am furat reteta nimanui. Chiar daca, ceea ce nu este cazul, m-as fi inspirat din reteta ei nu as fi avut absolut nicio obligatie sa specific acest lucru. Insa, in acelasi timp, daca te-ai fi uitat mai atent ai fi vazut ca am incercat multe retete de pe blogul Teodorei si nu mi-a fost deloc jena sa specific frumos acest lucru deoarece invat cu drag de la oameni deosebiti. Numai bine.

Anonim spunea...

E cam " perfecta" pentru o persoana normala ... slor la copiat ;)

Trimiteți un comentariu