marți, 16 iunie 2009

Placinta creata a bunicii

Aceasta este placinta copilariei mele ... adevarata placinta. Bunica o face extraordinara, subtire, atat de gustoasa !!! De data aceasta am facut placinta cu ajutorul mamei, am invatat primii pasi catre o placinta creata extraordinara.



Ingrediente: 12 placinte
- 700 gr faina
- un cub drojdie proaspata
- sare
- 400 gr apa calduta (cantitatea depinde de tipul fainii)
- 1 kg branza de oaie (cantitatea depinde de consistenta branzei sau de cata umplutura va place sa puneti, mama a spus sa calculez cam 75 gr branza mai uscata la fiecare placinta)
- verdeturi (ceapa verde si marar)

Precizare: Puteti sa faceti placinta umpluta cu cartofi fierti si razuiti, varza calita, marmelada, zahar ... fiecare delicioasa.

Preparare:
1. Se pune faina intr-un bol.
2. In centrul fainii se face un lacas in care se sfarama drojdia si se adauga putina apa calduta si se lasa 10 minute.
3. Se framanta un aluat elastic si nelipicios cu ajutoul apei. Ca si tehnica: se tine bolul inclinat intr-o parte si se ia bucata de aluat si se lasa si tot asa.
4. Se acopera bolul cu un prosop de bucatarie, se pune intr-un loc caldut si se lasa la dospit o ora.



5. Intr timp pregatim branza cu verdeturi: se amesteca intr-un bol branza de oaie cu verdeturile taiate marunt.



6. Pe suprafata de lucru pudram faina si cu ajutorul unei linguri luam aluat cat sa ne intre in palma si ajutandu-ne de faina formam o bila.
7. Cu ajutorul sucitorii (facaletului) intindem o foaie subtire. Putem sa folosim din cand in cand si tehnica din poza pentru a mai intinde aluatul.
8. Punem un strat de branza.



9. Incepem sa incretim placinta; tehnica folosita in poza.



10. Punem tigaia la foc, o ungem cu ulei si apoi cand e incinsa adaugam placinta (de pe masa rasturnam placinta in palma si apoi din palma o rasturnam in tigaie)
11. Ungem cu ulei placinta si deasupra
12. O intorcem dupa cateva minute.



13. Claditi intr-o farfurie placintele pana le terminati (se mentin calde).
PS: asta daca nu aveti mancaciosi in jur care sa atace fiecare placinta cum e rasturnata din tigaie, asa cum eram noi la bunica, sau cum suntem acum acasa.


Pofta buna!

11 comentarii:

Bi spunea...

Bia, arata asa de fain...o sa fac si eu in curand:)
O intrebare am insa: cam cate grame de drojdie e in cubul cela de drojdie ca aici se vinde la plic :)

Bianca spunea...

Mama Doamne ce apetisant arata. Imi aduce aminte de copilarie...offtopic: pisica ta seamana super mult cu a mea :))

Bianca spunea...

@Bi .. la noi cubuletzul de drojdie proaspata are cam 25 de gr. Nu stiu cam cat e echivalentul in drojdie uscata, dar am gasit ca ar fi 1 cub drojdie proaspata sau 1 plic drojdie uscata (plic de 7g cred ca e la noi). Ma uit acasa si iti spun maine.

Bianca spunea...

@Bianca ... pentru mine o reprezinta pe bunica si vacantele pentrecute la tara; Maya pisica mea numai figuri face in ultima vreme :)

Anonim spunea...

Foarte bun!!!!!!!!!!!!!
Sper sa imi iasa.................

Smilee spunea...

Buna.Acum cateva zile am ajuns si eu in Maramures si am mancat una dintre cele mai bune placinte din viata mea(si Doamne multe am gustat pana acum): placinta creata cu sunca,branza si cartofi.Bineinteles ca vreau sa o gatesc si eu acasa insa am o mica nedumerire:placinta care am mancat-o nu era uleioasa si parea mai degraba coapta decat prajita(desi rezultatul dvs final seamana izbitor cu cea de la restaurant),la fel ca turtele care le cocea bunica pe soba.Sunt 2 moduri diferite de coacere?

MaiAltfel spunea...

Super reteta. Am incercat-o si mi-a iesit excelent.

Bianca spunea...

@MaiAltfel: ma bucur mult!

Anonim spunea...

FFFFFFFFFFFFFF BUNE

Anda@spelonca.com spunea...

Excelenta reteta! Abia astept s-o fac si eu!

Anonim spunea...

Cel mai simplu e sa iei aluatul gata facut de la o brutarie sau de la Auchan.E acelasi aluat ca si cel folosit pt paine.Asa nu te mai stresezi cu dospitul :)E 3 ron/kg.Spor!

Trimiteți un comentariu