duminică, 31 ianuarie 2010

Salata de sfecla rosie

Iarna aceasta nu prea am mancat castraveti murati ... as putea numara pe degete de cate ori am mancat ... nu prea stiu de ce. Iarna aceasta, in schimb, a fost prima in care am facut salata de sfecla rosie. Nu o data, ci de mai multe ori. Cat poate fi de delicioasa ...



De Craciun am primit aceasta carte si rasfoindu-i paginile am gasit reteta pentru salata de sfecla. Cum am ajuns inapoi acasa, cu sfecla rosie la pachet, m-am pus pe treaba.



Ingrediente:
- 1,2 kg sfecla rosie
- 5 lg ulei de floarea soarelui
- 4 lg otet de vin
- 2-3 cm radacina de hrean (sau mai mult, dupa gust)
- sare, piper
- 1 lgt zahar (optional)

Se freaca bine bine sfecla cu un burete de bucatarie (nu il folositi pe cel cu care spalati vasele). In carte scrie ca "se freaca cu peria de radacina" ... ce dragut ... nu am in casa asa ceva :P

Punem apoi intr-o tava bucatile de sfecla si le dam la cuptor pentru aprox. 2 ore. Timpul de coacere depinde de marimea sfeclelor. Se verifica daca intra furculita in ele. Le scoatem apoi, le lasam sa se raceasca si le curatam de coaja. La aceasta operatie eu mi-am pus o punga pe mana stanga cu care manevram sfecla. Puteti folosi manunsi de unica folosinta ca sa evitati putina colorare a pielii mainii.



Taiem fiecare bucata de sfecla in felii si apoi cu ajutorul unui cutit ondulat (rotativ) taiem feliile de sfacla fasii.



Preparam sosul din restul ingredientelor si il potrivim la gust. Turnam sosul peste sfecla taiata, adaugam hreanul razuit mic si omogenizam.



Punem sfecla intr-un borcan, inchidem ermetic, si il lasam la macerat 2 zile in frigider sau intr-un loc racoros.

Pofta buna!


0 comentarii:

Trimiteți un comentariu