vineri, 10 aprilie 2009

Soufle de conopida

O cina super delicioasa si satioasa. Reteta e de pe blogul Laurei Lurentiu.


Ingrediente: o conopida de 1 kg, 400 ml lapte, 20 gr unt, 2 lg faina, 3 oua, sare, piper, nucsoara, parmezan sau cascaval pentru gratinat. Ies 4 portii mari.



Intr-o oala punem apa la fiert, cand fierbe punem buchetelele de conopida si le fierbem al dente.
Intr-o cratita punem untul sa se topeasca, adaugam faina, piperul si nucsoara si amestecam repede cat sa inglobeze faina untul topit si apoi stingem cu laptele fierbinte. Atentie sa fie laptele fierbinte, nu rece caci se formeaza cocoloase. Fierbem un sos pe care il potrivim de sare. Lasam sa se odihneasca (adica sa se raceasca putin).



Ungem un vas de yena cu ulei si il tapetam cu pesmet. In sosul alb punem 3 galbenuse si amestecam (eu am mutat in alt vas deoarece cratita era micuta). Separat batem 3 albusuri cu un praf de sare. Adaugam albusurile la sos si amestecam de jos in sus ca sa nu se lase.

In vasul de yena punem un strat de sos cat sa acopere fundul vasului, asezam buchetelele de conopida si turnam restul sosului. Deasupra presaram pesmet.



Se da la cuptorul preincalzit pentru 30 de minute. Dupa aproximativ 25 de minute eu am scos din cuptor si am presarat parmezan si am mai lasat 5 minute in cuptor.



Pofta buna!

2 comentarii:

Bi spunea...

arata super fain :) cred ca o sa incerc si eu

Bianca spunea...

Bi draga cred ca aseara am mancat 2 portii singura! Si acuma salivez pentru portia din frigi :)

Trimiteți un comentariu