miercuri, 1 decembrie 2010

Tort cu nuca si crema cu mascarpone

Pentru o aniversare in familie a fost un tort extrem de potrivit si tare bun.


O felie ...


Ingrediente:
Blat: 8 oua (de casa sau bio), 8 lg zahar alb, 4 lg apa, 6 lg faina alba, 2 lg cacao (minim 20% unt de cacao), 4 lg nuca macinata, 1 plic praf de copt

Crema1: 2 galbenusuri (de casa sau bio), 100 gr zahar alb, 125 gr mascarpone, 100 gr nuca prajita si macinata, 200 ml frisca (smantana dulce pentru frisca), 2 lgt cu varf de cafea ness, 1/2 plic gelatina

Crema2: 2 galbenusuri (de casa sau bio), 100 gr zahar alb, 125 gr mascarpone, 100 gr ciocolata alba taiata marunt, 200 ml frisca (smantana dulce pentru frisca), 1/2 plic gelatina

Glazura: 1 ciocolata alba, 2 ciocolate cu minim 50% cacao, 50 gr unt si 150 ml frisca

Decor: bilute de ciocolata, nuca

Sirop: putina apa cu zahar, nu am considerat ca trebuie insiropat prea mult deoarece blatul contine putina faina si e pufos


Pentru blat am separat albusurile de galbenusuri. Galbenusurile se freaca cu 3 lg de zahar, iar albusurile se bat cu 5 lg de zahar si apa adaugata la sfarsit. La albusuri se adauga compozitia de galbenusuri, apoi nuca si in ploaie se adauga faina amestecata in prealabil cu cacaua si praful de copt. Se toarna compozitia intr-o forma rotunda tapetata cu hartie de copt si se da la cuptorul preincalzit pentru 40 minute (verificati cu scobitoarea).

Pentru prima crema am amestecat galbenusurile si zaharul si le-am fiert pe bain marie pana se spumeaza si se ingroasa. Am luat de pe foc si am adaugat gelatina inmuiata in prealabil dupa cum scrie pe plic si am adaugat cafeaua ness. Lasam sa se racoreasca putin si adaugam branza mascarpone, frisca batuta si nuca macinata.

Pentru a doua crema la fel am amestecat galbenusurile si zaharul si le-am fiert pe bain marie pana se spumeaza si se ingroasa. Am luat de pe foc si am adaugat gelatina inmuiata in prealabil dupa cum scrie pe plic. Lasam sa se racoreasca putin si adaugam branza mascarpone, frisca batuta si ciocolata maruntita.

Am asamblat tortul in forma in care l-am copt. Am taiat blatul in 3, insiropati daca considerati necesar. Am pus o foaie de tort, prima crema, inca o foaie, a doua crema si am terminat cu o foaie. Am lasat tortul in frigider pentru cateva ore.

Pentru glazura am amestecat toate ingredientele pe foc pana s-au topit si apoi caldut am turnat peste tort si apoi am adaugat decorul. L-am mai lasat la frigider pana l-am servit.

Tortul a fost delicios trebuie sa recunosc si a fost savurat pe masura. Pofta buna!


Reteta am preluat-o de la BucatareseleVesele.

6 comentarii:

ana spunea...

Bianca gelatina are rolul sa intareasca crema? Banuiesc ca da, dar schimba cumva gustul si textura cremei din cum ar fi fara gelatina? Adica ma intereseaza sa ramana la fel de fina,cremoasa si fara alt fel de gust. Multumesc

ana spunea...

Intreb pt ca nu am mai folosit niciodata

Bianca spunea...

@Ana: da, gelatina are rostul de a intari cremele si nu adauga niciun fel de gust acesteia. Fara gelatina crema ar fi prea moale.

ana spunea...

Multumesc pentru raspuns!

Anonim spunea...

este foarte gustos multumesc pt reteta . felicitarile mele

Anonim spunea...

Ce diametru are forma? Vreau sa il incerc, mi se pare nemaipomenita combinatia de ingrediente. Felicitari!

Trimiteți un comentariu