joi, 2 februarie 2012

Muffins cu morcovi, măr și nuci

Nu stiu daca am mai făcut vreun desert la care sa adun atâtea ingrediente. La un anumit moment eram pierdută între zecile de grame de diverse semințe, făină, zahăr. Concluzia zilei a fost "bine că nu m-am pierdut de tot", deoarece aceste muffins sunt super, o explozie de energie, ma rog și calorii, dar trecem peste asta.


Micul dejun ideal cu aceste muffins a fost: 2 muffins și o cană de iaurt. Yummy.


Topping (acesta îl pregătim prima dată):
- 50 gr de unt
- 75 gr de făină albă
- 25 gr zahăr brun
- 50 gr fulgi de ovăz
- 15 gr semințe crude decojite de floarea soarelui
- 25 gr semințe crude decojite de dovleac
- 15 gr semințe crude de susan
- 1 linguriță de apă
- o linguriță de ulei de floarea soarelui presat la rece
- 1+1/2 linguriță miere

Întru-un bol se amestecă untul rece, tăiat bucățele, împreună cu făina și zahărul până ce compoziția capătă un aspect nisipos. Apoi am adăugat restul ingredientelor, le-am omogenizat și am pus toppingul în frigider.


Pentru compoziția de muffins am avut nevoie de:
- 300 gr de făină albă
- 2 lingurițe de praf de copt
- 2 lingurițe de scorțișoară măcinată
- un praf de sare
- 4 ouă de casă
- 160 gr ulei de floarea soarelui
- 280 gr de zahăr alb fin
- 2 lingurițe esență de vanilie făcută acasă; eu nu am pus esență de vanilie deoarece aveam zahăr vanilat pe care l-am folosit pentru toată cantitatea de zahăr
- 220 gr morcov răzuit pe răzătoarea mică
- 200 gr mere acrișăare răzuite pe răzătoarea normală (pentru a nu se oxida, mărul l-am răzuit în momentul în care l-am adăugat în compoziție)
- 100 gr nuci, mărunțite cu cuțitul
- 100 gr stafide
- 50 gr nucă de cocos

O dată pregătite ingredientele totul devine tare ușor. Ca și la orice rețetă de muffins se amestecă într-un bol componentele uscate, iar separat cele umede și apoi se omogenizează.

Ca urmare, într-un bol se amestecă făina, praful de copt, scorțișoara și sarea. În alt bol ouăle, uleiul, zahărul, morcovul și mărul. Peste acestea am adăugat nucile, cocosul, stafidele și amestecul inițial de făină. Se amestecă puțin compoziția, cât să fie omogenă.

Am pus câte 2 linguri mare de compoziție în formele de muffins tapetate cu hârtiuțe, iar apoi câte 2 lingurițe din topping pe fiecare muffin.


Se coc 25 de minute sau până trec testul scobitorii. Apoi, stai si sufli lângă ele să vezi cum sunt. Totuși, recomand, sa așteptați câteva ceasuri sau chiar până a doua zi când sunt și mai bune. Poftă bună!

4 comentarii:

Ioana V. spunea...

tare bune mai sunt! Pup

In bucatarie cu Aziz spunea...

Frumoase si deliciase!!o zi frumoasa iti doresc si un premiu pe blog la mine te asteapta!!

langmina spunea...

Tare frumosi si deliciosi!

Bianca spunea...

@Langmina: mersic. deliciosi si hranitori.

Trimiteți un comentariu