sâmbătă, 29 mai 2010

Prajitura cu ciocolata in doua straturi

Cu ocazia unei aniversari in familie am facut aceasta prajitura ciocolatoasa bine de tot :) Nu ca ar fi asta o problema bineinteles.



Ingrediente:
Baza de ciocolata
- 200 gr de ciocolata neagra cu minim 70% continut de cacao
- 150 gr zahar alb
- 3 oua de casa sau ecologice
- 100 gr faina alba
- 150 gr unt
- 1 lgt praf de copt
- un praf de sare

Crema de lapte si cacao
- 570 gr de lapte gras
- 4 oua de casa sau ecologice
- 50 gr zahar alb
- 3 lg de cacao; cacaua se alege sa aiba un continut minim de 20% de unt de cacao; in magazine in general cacaua are sub 20% acest continut

Glazura
- 200 gr Nutella

Foarte importanta este forma in care coacem prajitura: o forma de silicon cu un diametru de 24 cm. Forma de silicon poate sa fie si patrata. Se pare ca nutella nu isi pastreaza luciul in tavile teflonate.



Crema de lapte si cacao
1. Intr-o cratita se incalzeste laptele cu cacaua si se lasa sa se racoreasca.
2. Se freaca ouale cu zaharul si se adauga laptele racit si se lasa de o parte.



Baza de ciocolata
3. Intr-o craticioara se topeste ciocolata impreuna cu untul si apoi se lasa sa se racoreasca.
4. Se freaca ouale cu zaharul si apoi se adauga gradual untul topit cu ciocolata si se omogenizeaza.
5. Adaugam in ploaie faina amestecata cu praful de copt si sarea si se omogenizeaza bine.



6. Se pregateste o tava mai mare decat forma de silicon si adaugam apa pana ajunge la 3/4 din forma de silicon.
7. Intindem Nutella in forma de silicon.



8. Turnam apoi baza de ciocolata si nivelam.



9. Turnam crema de cacao si lapte.



10. Acoperim forma de silicon cu folie de aluminiu.



11. Bagam tava in cuptorul preincalzit pentru 20 de minute la 200 de grade.
12. Scoatem folia de aluminiu si mai coacem 30-40 de minute la 180 de grade.



13. Lasam sa se raceasca complet prajitura si apoi o rasturnam pe un platou cu grija pentru ca s-ar putea sa curga putina Nutella (cel putin mie asa mi s-a intamplat deoarece cuptorul nu era prea coser la cap ... varsta :) ).

Stratul Nutella va fi deasupra, apoi crema de lapte si cacao si apoi baza de ciocolata. Am avut o incredibila retinere din cauza ca nu inteleg cum in timpul coacerii se schimba straturile intre ele (adica am pus Nutella, baza de ciocolata si crema si a iesit nutella, crema si apoi baza de cioco) ... bestial.

Tineti prajitura in frigider pana cand serviti. Taiati portii generoase ... ca daca nu o sa vi se ceara supliment. Parol! Pofta buna!


15 comentarii:

Lilly spunea...

Foarte frumoasa ti-a iesit!

maria mihalache spunea...

Wow...........ce bunaciune.
O zi buna!

Unknown spunea...

Ce de ciocolata1
Arata super, iar la gust...mmm invidiez pe cei care au avut ocazia sa manance.
O zi buna.

mirela spunea...

Super arata,si nu ma indoiesc de gustoasa,,,o zi buna!

Miha spunea...

Pfoaaa...cata ciocolata. Super super!

Craita spunea...

Arata grozav ciocolasenia asta!

Bianca spunea...

Lilly, draga mea, reteta ta a fost o super insipirate si prajitura a fost devorata de fiecare membru al familiei. Mersic mult.

Bianca spunea...

Va multumesc :) Sper sa o incercati ... e una din prajiturile pentru iubitorii ciocolatei.

Mioara spunea...

Cum sa nu apreciez asa bunatate,dar daca in josul paginii ai pus pisicuta ,la ciocalatoasa nici nu ma mai uit.
Mioara

Cirmicica spunea...

E delicioasa!!! Imi plac retetele tale foarte mult si pozele la fel,i-ti urez succes mai departe... Tare dulce este pisica ta...

Bianca spunea...

Mersic mult :)

Betty spunea...

Mhh...ce bunatate. As vrea si eu o portie

Ada spunea...

Stai ca nici eu nu mai inteleg...pai daca ai rasturnat-o din tava, nu era logic ca straturile sa fie invers?

Unknown spunea...

buna bianca .ma bucur tare mult ca am descoperit blogul tau,drep urmare am si incercat aceasta prajitura ne mai pomenit de fina .ce mai delicioasa o mica nelamurire am ori nu am facut ceva bine ori ai omis ,ceva nutella nu s-a deslipit in totalitate de pe tava(am deslipit-o manual:))merci mult

Unul din multi! spunea...

Am descoerit acum acesta apetisanta foto cu prajitura acesta cicolataoasa siiiiiiiii....lasa gura apa...Trebuie probata! Deci in curind o voi pune in aplicatie.Multumesc mult pentru reteta si foto!O sa revin cu impresii!

Trimiteți un comentariu