joi, 26 februarie 2009

Pancakes cu faina de porumb

Reteta tot de la Ina care aseara scria pe blog ca seara nu se mananca pancakes. I-am raspuns ca asa ceva nu se poate dupa ce am vazut reteta asta, de toate papilele gustative s-au pus in miscare.



Partea cea mai grea a retetei o reprezinta gasirea fainii de PORUMB, care este diferita de omniprezentul malai. Faina de porumb este fina ca si faina alba si Ina spunea ca se poate gasi la Plafar sau magazine cu produse dietetice/bio. Pentru ca Plafarul se inchide pe la 4 PM, magazinul cu produse naturiste la care am fost nu aveau asa ceva ("Doamna, dar exista ?") am mers cu incredere in PIATA la tarani care cu mana lor au macinat porumbul si fac malai de diverse granularitati insa am gasit si faina de porumb. Am fost in culmea fericirii :)

UPDATE: Faina de porumb gasiti in Cluj la Cosul verde

Ingrediente: 1 cana de faina de porumb, 1 cana de faina alba, 100 gr zahar alb, 375 ml lapte, 1 praf de copt, sare, 3 lg ulei (se recomanda ulei de rapita sau de samburi de struguri deoarece nu au gust, dar pt ca nu am avut am pus de floarea soarelui).


Se amesteca ingredientele adaugand laptele peste ingredientele uscate, amestecand cu unealta de facut mamaliga sau in blender. Rezulta un amestec mai mai gros decat cel de clatite.


Se coc frumos, punandu-se cate un polonic (se poate face mai mari sau mai mici in functie de cum va plac). Vedeti ce bule frumoase face? Veti observa ca amestecul este lucios cand il puneti, asteptati pana marginile nu mai sunt lucioase, dar mijlocul e lucios si atunci le puteti intoarce. Se coc repede, aveti grija sa nu se arda.


Se intorc.



Delicioase.  Sunt pufoase. Acest aspect m-a surprins. Pufoase si a doua zi. Am servit cu sos de mere.



10 comentarii:

Ina Todoran spunea...

Wow!!! Ce super ti-au iesit! F bine arata!!! Serios. Deci v-au placut! Cat ma bucur! Stii am avut emotii cu reteta asta: si pt Laura A si pt tine ca e inventie proprie si ma gandeam ca nu vumva sa nu va iasa sau sa nu va placa. Dar m-am linisit :))

Bianca spunea...

Ina draga reteta ta e minunata. Am notat reteta in caietelul meu si o voi face pentru prietenii care vin in vizita pentru ca se fac repede.

Multumesc.

Anonim spunea...

si asa voia Ina sa i se recunoasca meritele :D hahaha

Lucian Francean spunea...

Vrei faina de porumb? CATI SACI? La mine la moara polenta asta rezulta ca si produs secundar. Eu facut Gaufres si Clatite, fara faina de grau.

SANDU FLORIN spunea...

BIANCA, VREAU SI EU UN CONTACT AL CELUI CU ATELIER LEMN. MI-AU PLACUT USILE ACELEA FOARTE MULT SI MAI SUNT CATEVA INTERESANTE PE ACOLO.
TE ROG DA-MI UN MAIL LA florinsandu2004@yahoo.com
sau un SMS la 0722.603.801.
BLOGUL TAU E MINUNAT...CATE CHESTII USOARE SI BUNE SUNT AICI!
MULTUMESC MULT INCA ODATA.

FLORIN ADRIAN SANDU
BUCURESTI

SANDU FLORIN spunea...

PENTRU LUCIAN FRANCEAN:
SALUT LUCIAN,
DA-MI SI MIE UN MAIL. M-AR INTERESA FAINA DE PORUMB.
TE ROG DA-MI UN MAIL LA florinsandu2004@yahoo.com
sau un SMS la 0722.603.801.

MULTUMESC FRUMOS,
FLORIN ADRIAN SANDU

Lucian Francean spunea...

Scuze pentru redactarea comentariului din 27nov.2011.
In seara asta am facut Cornbread la care am folosit doar faina de porumb (polenta), nu malai, aia e altceva, grasime de nuca de cocos,iaurt, 2 oua, un pic de bicarbonat de sodiu stins cu zeama de lamaie, o tira de sare, si apa plata de la fantana
Maine o servesc cu peanutbutter, humus si guacamole
Vinul rosu e bonus

Ma credeti sau nu, vand chestia asta (polenta) ca si furaj si nici asa nu are trecere. Stau pe stoc cu vreo 300-400 kg.

lucian.francean@gmail.com

0740 824 634, dar n-am semnal, culmea la vreo 10 km de Tirgu-Mures in zona metropolitana

Lucian Francean spunea...

Doamna mea l-a botezat "Malapie" si-l fac fara faina de grau doar chestia aia - polenta cu un pic de grasime de nuca de cocos sau ulei de masline, ce am pe moment, cu vreo 2 oua si o tigaie teflonata incinsa

Pie-urile le servesc cu tzatziki. Baga strumfii la greu

Anonim spunea...

Ina as dori sa stiu si eu unde pot gasi in cluj aceasta faina de porumb. Aceasta faina de porumb este acelasi lucru cu amidonul din porumb?

Bianca spunea...

@Anonim: nu, nu este amidon; este o faina din porumb. Poti sa gasesti la magazinele naturiste. De ex. Naturland, vis-a-vis de Central.

Trimiteți un comentariu