marți, 12 mai 2009

Budinca cu mere si orez

In general cand vad retete cu mere le notez pentru a le incerca. Marul este fructul pe care il consum aproape in fiecare zi lucratoare. Unul sau doua mere. 



Ingrediente: 500 gr mere, 50 gr unt (si inca putin pentru uns tava),  o cana de orez, 3 oua, 2 lg faina, 100 gr + 2 lg zahar (eu am pus brun), o vanilie. Reteta e de pe blogul Mihaelei.

Observatii: data viitoare pun mai  multe mere, mai putin orez si o sa am neaparat frisca pentru ornat si pentru a-i da un gust si mai bun.

Curatam merele, le taiem rondele de 1cm grosime si le aranjam in tava/forma unsa cu unt. Presaram 2 lg de zahar si dam la cuptorul preincalzit 25-30 de minute.



Intre timp fierbem orezul intr-o oala cu multa apa (minim 5 cani). Cand e fiert il scurgem de apa si il racim bine. Intr-un bol amestecam bine ouale, zaharul, zaharul vanilat si untul topit si racit. Scoatem tava din cuptor, presaram orezul fiert si turnam compozitia de oua. Dam din nou la cuptor pana orezul face o crusta (al meu dupa 20 de minute nu a facut crusta si l-am scos din cuptor). 



Lasam sa se raceasca si rasturam pe un platou, astfel incat merele caramelizate sa fie deasupra. Daca avem frisca ornam frumos cu frisca. Eu am presarat scortisoara. Pofta buna!


0 comentarii:

Trimiteți un comentariu