marți, 26 mai 2009

Panna Cotta cu ciocolata

Inca un deliciu din categoria Panna Cotta. Reteta este diferita de cea de la Panna Cotta "clasica" prin adaugarea de mai mult lapte si ciocolata in compozitie.



Ingrediente: 6 portii
- 400 ml smantana dulce pentru frisca (sau alt fel de frisca din comert)
- 250 ml lapte
- 100 gr zahar
- 100 gr ciocolata neagra taiata bucatele mai mici (incercati sa folositi o ciocolata de calitate)
- 1 plic de gelatina

Va recomand cu drag sa cautati producatori locali de lactate unde veti gasi produse mai proaspete si de calitate. Eu am gasit un asemenea producator si sunt bucuroasa si multumita de oferta lor: smantana dulce pentru frisca, unt nesarat, telemea delicioasa, o branzica de vaci cremoasa, etc.

Preparare:
1.  Intr-un bol mic punem gelatina la inmuiat in 100 ml lapte pentru aproximativ 5 minute.
2. Intre timp intr-o craticioara punem frisca si laptele la incalzit la foc mic-mediu. Aceasta operatiune este delicata, deoarece nu trebuie sa lasam sa clocoteasca frisca; eu am urmarit pe marginea cratitei cand a inceput sa faca bulele specifice fierberii laptelui. 
3. In acel  moment adaugam ciocolata, oprim focul  si invartim pana se omogenizeaza bine de tot.
4. Apoi adaugam gelatina si invartim pana se omogenizeaza si gelatina in compozitie.
5. Formele in care vom pune Panna Cotta le udam cu apa, apoi tunam compozitia.
6. Dam la frigider. Eu am lasat de seara pana dimineata. Am folosit 6 cesti de cafea, dar cred ca mai indicate sunt formele de silicon, pentru a putea scoate continutul mai usor.

Servire:
1. Se ia un cutit subtire si cu grija am "ajutat" compozitia sa iasa din forma. 
2. Am pus pe o farfurie si am servit cu dulceata de macese. 
3. Ca si toping se pot folosi diverse dulceturi, siropuri, caramel. 

Frumoasele si neintentionatele straturi :) s-au format datorita faptului ca nu am amestecat pana la topirea completa a ciocolatii. Au iesit estetice.

Pofta buna!

9 comentarii:

julia spunea...

wow ce minunatie.ce bine arata....cred ca uit de dieta si execut reteta cat mai curand...

Bianca spunea...

@Julia ... Daca pregatesti de seara va fi un mic desert dimineata si nu va dauna grav dietei :)

Edith spunea...

Mmm ce bine arata! Imi place. Chiar, nu am facut niciodata panna cotta.

Amalia spunea...

Buna, urmaresc de mult blogul tau si chiar am facut cateva din retetele tale. Toate au fost gustoase si apreciate. Iti multumesc! Panna cotta ne place mult si cred ca asa cu multa ciocolata va fi super, am sa o fac maine. (sunt si eu din Cluj, este cumva Napolact producatorul de produse lactate la care te referi?)

Bianca spunea...

@Amalia: stiu ca esti din Cluj :) te-am depistat prin BlogCluj si cu drag iti spun ca si eu iti urmaresc cu mare interes blogul si imi plac retetele tale. Producatorul este Comlact, au magazin de prezentare si vanzare in piata Mihai Viteazu langa Eximtur.

Bianca spunea...

@Edith: eu zic ca merita sa incerci acest desert, incepand de la reteta clasica, aceasta cu cioco si mai am in plan vreo 2 variatiuni :) Cantitatea de zahar trebuie "reglata" in functie de preferinta pentru dulce, avand in vedere ca si frisca e dulce ... prima data mi-a iesit prea dulce pentru gustul meu dar altora a placut :)

Bianca spunea...

@Amalia: am gasit adresa: Str. Tipografiei, nr 20 (casa la strada)

Amalia spunea...

Bianca iti multumesc frumos pentru adresa. Voi merge sa vad si eu ce bunatati sunt. Vreau sa fac o precizare: nu sunt Amalia cea cu blogul acela superfain (din pacate...), sunt insa tot o Amalia pasionata de gatit. Te imbratisez si iti doresc spor!

Bianca spunea...

@Amalia .. indiferent de blog ma bucur ca esti din Cluj si musai sa imi spui daca iti plac produsele de acolo :)

Trimiteți un comentariu