duminică, 6 noiembrie 2011

Brioșe cu dovleac și măr

Da, e vremea dovleacului și in piețe și la mine in frigider. Și dacă e în frigider trebuie sa fie și vremea unui desert cu dovleac. Această rețetă mi-a furat ochii la prima vedere, ușor de pus în practică și mai ales timpul scurt pe care trebuie sa îl dedici. Mai am dovleac in frigider și sper să reușesc sa mai fac un desert, în reluare, deoarece prima dată nu am reușit să scot prăjitura din forma de yena; dar nicio problemă, vă dați seama, am mâncat prăjiturica cu lingurița direct din forma de yena. Delicios.


Într-un bol amestecăm 220gr dovleac tăiat bucăți mici, 1 măr curățat de coaja tăiat bucăți mici și 150gr zahăr brun.
În alt bol amestecăm 375gr făină albă, 1lg praf de copt, 1lgț scorțișoară, 1/4lgț nucșoară.
Al treilea bol conține 200ml lapte, 5 lg ulei vegetal și 2 ouă de casă sau bio. Mai avem nevoie de 1lg gem de caise amestecate cu 2lg de apă fierbinte, dar asta doar la sfârșit, după ce scoatem brioșele din cuptor.

Mai departe am turnat amestecul lichid din bolul 3 peste amestecul de făină, am amestecat puțin, iar apoi am adăugat și dovleacul. După puțină omogenizare, nu trebuie sa amestecați de să iasă un terci, am pus compoziție cam 3/4 din formele de brioșe, în care am pus câte o hârtiuță. Le-am dat la cuptorul preîncălzit, la foc mic-mediu, pentru 20-25 de minute.


După ce le-am scos din cuptor, am pensulat brioșele cu amestecul de gem de caise și apă, atât cât să aibă o peliculă fină fiecare brioșă. Și apoi am stat cu ochii pe brioșe ca pe butelie ... să se răcească nu de alta. S-au răcit, le-am gustat/mâncat și acum vă spun să le încercați. Poftă bună!

6 comentarii:

Alexandrina spunea...

Sunt tare dragute, si cu siguranta delicioase!

Daca iti face placere te invit sa participi la provocarea lunii noiembrie "Dulce Romanie".

Ramona Alina spunea...

Foarte finutze si aromate:)

Bianca spunea...

Ramona: multumesc

Delicioasa spunea...

Cat ma bucur ca ti-au placut briosele! Sunt printre favoritele noastre toamna :) Arata minunat. O zi frumoasa

Ioana V. spunea...

cred ca sunt un deliciu!
Te-am adaugat in listuta mea de blogroll, ca sa te pot urmari mai bine. Daca iti face placere, viziteaza si blogul meu...

Emily spunea...

excelente briose!imi place combinatia aleasa! :*

bine te-am gasit! ;)

Trimiteți un comentariu