luni, 6 aprilie 2009

Prajiturele cu cocos

Stabilisem de vreo 2 saptamani o intalnire cu prietena mea Adina ca sa facem niste prajiturele cu cocos pe care ea le-a mai adus pe la serviciu. Dupa 2 saptamani in sfarsit ne-am intalnit saptamana trecuta si am facut 2 portii. Trebuiau doua portii caci au si trecut (acasa si la servici).



Ingrediente pentru o portie:
Aluatul: 500 gr faina, 25 gr drojdie, 4 galbenusuri, 3 lg zahar, 2 lg untura (sau o margarina), smantana pentru framantat.



Umplutura: 4 albusuri, 250 gr zahar, 150 gr cocos.



Punem faina intr-un bol, facem in mijloc o gaura in care sfarmam drojdia, turnam putin apa calduta si cateva grame de zahar. Lasam sa dospeasca putin, apoi adaugam galbenusurile, untura, zaharul. Framantam cu ajutorul smatanii pana obtinem un aluam care nu se mai prinde de degete.

Intr-o baie de abur batem albusurile, adaugam pe rand zaharul iar cand albusul se intareste adaugam cocosul pe rand. Aici noi am avut o problema deoarece am pus prea mult cocos si s-a cam intarit umplutura. Trebuie sa fie putin mai moale, deoarece dupa ce se raceste se mai intareste.



Impartim aluatul in 3 bucati. Luam o bucata, presaram faina pe masa de lucru si intindem o foaie cam de 1 cm grosime, apoi peste foaie intindem o treime din umplutura de oua si cocos. Rulam foaia, o dam la rece pentru 15-20 minute (sau mai putin, in functie de cat de tare va grabiti). Se da la rece pentru a putea taia mai bine ruloul. Cu un cutit taiem rondele cam de 2 cm, le punem in tava pregatita cu hartie de copt. Dam la cuptorul preincalzit si stam pe faza deoarece se coc repede :)



Noua ne-a mai ramas putin aluat deoarece ne-a iesim mai putin umplutura si am decis sa facem cornulete cu silvoita. Am intins foaia si am taiat patrate in care am pus cate o lingurita rasa de silvoita, am rulat si la cuptor cu ele. Au iesim tare bune. Pofta buna! (ca noi am avut)

1 comentarii:

Anonim spunea...

Ce inseamna "silvoita"? Probabil magiun, dupa imagini...

Trimiteți un comentariu