miercuri, 17 februarie 2010

Chiftelute in sos de tomate cu paste scurte

Chiftele neprajite, ci fierte in sosul de rosii ... o idee excelenta. Cu aceasta ocazie mi-am gasit si un nene macelar :) discutasem cu nenea cum face sotia lui chiftelele ... pana la urma le-am facut altcumva, dar a fost de treaba si o sa il mai vizitez pentru aprovizionare.


Pentru cam 5 portii am omogenizat intr-un bol 500 gr carne tocata (amestec de carne de porc si de vita), 2 felii de franzela alba (fara coaja) inmuiate in lapte si apoi stoarse bine, o mana mare de pesmet, 2 catei de usturoi razuiti, un ou intreg (ecologic sau de casa), sare, piper.

Facem bile din aceasta compozitie si apoi le lasam la rece pentru 20 de minute (ca sa nu se prinda compozitia de maini puteti sa va ungeti din cand in cand palmele cu putin ulei sau un gram de apa).


Totusi pentru noi erau cam multe chiftelute am si prajit o parte din ele ca sa le servim dimineata la micul dejun.


Intr-o cratita mai larga am pus 1 litru de sos de rosii amestecat cu bulion de casa. Am adaugat piper boabe si sare. Daca aveti adaugati si cateva foi de dafin.


Puneti chiftele luate de la rece direct in cratita si fierbeti la foc mic timp de o ora. Eu am mai adaugat un picut de apa deoarece mi-a scazut cam mult sosul de rosii.

Catre sfarsitul perioadei de o ora (cat se fierb chiftelele) fierbem si pastele scurte conform indicatiunilor de pe pachet. Eu am folosit fusilli.

Servim cald .... paste acoperite cu sos de rosii si chiftelute. Pofta buna!


Reteta Adi Hadean.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu