miercuri, 7 septembrie 2011

Biscuiți pentru bebeluși și copii

Mă gândeam că poate sunt mămici de pitici care ar fi interesate de o rețetă de biscuiți care poate fi adaptată după nevoile și/sau vârsta copilului. Eu o folosesc cu succes.


Rețeta de bază:
- 100gr făină albă fără gluten
- 100gr făină de orez fără gluten
- 20gr unt sau 3lg ulei de măsline presat la rece
- un gălbenuș de ou de casă sau ecoș ou întreg dacă copilul are peste 1 an
- 100ml apă rece

Opțional (aici fiecare poate să jongleze cu diferite condimente sau fructe):
- scorțișoară
- banană pisată
- pere tăiate bucăți
- etc.

Într-un bol am amestecat făinurile si am adăugat untul rece din frigider.


Cu ajutorul degetelor, repede, am fărâmițat untul și l-am amestecat cu făina, obținând un amestec fărâmicios.


Am adăugat galbenușul de ou și apa.


Scorțișoara în cazul de față. Sau fructe, dacă alegeți acea variantă.


Și am obținut un aluat aproape nelipicios.


Am format biluțe pe care le-am aplatizat în palmă și le-am așezat în tavă pe hârtie de copt.


Am pus tava în cuptor, la foc mic-mediu, pentru aprox. 15 minute, iar apoi le-am scos pe un grilaj.


Se păstrează în cutie etanșă la loc răcoros. Am dat biscuiții prin râșnița de cafea si i-am combinat cu diverse fructe. Atenție însă, să fărâmițați biscuiții când îi puneți în râșniță ca să nu se strice aceasta. Poftă bună celor mici!

12 comentarii:

Loredana spunea...

arata tare bine!

Lira spunea...

Bianca e super super reteta... mai ales ca zana mea (3 ani) este alergica la faina de grau si trebuie sa gasesc alternative, iar produsele fara gluten sunt extrem de scumpe, asa ca reteta asta e bine venita.... daca te intereseaa subiectul gasesti la ine pe blog carti de bucate cu retete fara gluten

Fancy Cake spunea...

Cred ca sunt buni. Eu am faina de orez brun. Crezi ca se potriveste?

Bianca spunea...

@Loredana: mersic.

@Lira: Eu am folosit faina fara gluten in ideea ca la inceputul diversificarii e bine sa nu folosesti fainuri cu gluten. O sa trec la faina cu gluten dupa ce termin stocul ce il am acum :)

@FancyCake: nu am folosit faina de orez brun, insa nu vad de ce nu ar fi ok; atata timp cat copilul nu are intoleranta la aceasta faina, eu zic sa faci biscuitii. Spor!

Nicoleta spunea...

Buna ziua, as dori sa fac si eu acesti biscuitei dar as vrea sa stiu ce consistenta au?Sunt fragezi sau crocanti?
Multumesc.Nicoleta

Bianca spunea...

@Nicolate: nici, nici. Sunt tari si i-am macinat de fiecare data, sau maruntit, inainte de a-i adauga in piureuri de fructe sau in iaurt. Nu au grasime, deci nu au cum sa fie fragezi. Spor la treaba.

Nicoleta spunea...

Multumesc mult,am sa revin cu impresii imediat ce ii prestez.

Unknown spunea...

Reteta mi se pare foarte buna. Eu am un bebe in varsta de 8 luni si inca nu vreau sa-i dau gluten. Imi doresc sa-i fac niste biscuiti in casa pentru ca pana acum i-am oferit doar din comert. Am gasit la pravalia lui bebe biscuiti fara gluten si fara conservanti. I-am luat de pe net pentru in magazine sunt scumpi ( raionul de bio are niste preturi….). las un link mai jos pentru mamicile care vor biscuitei fara gluten.

Unknown spunea...

http://pravalialuibebe.ro/biscuiti-fara-gluten-pentru-bebelusi-cracker-biaglut

Biscuiti pentru bebelusi spunea...

Mi se pare o idee mult mai buna decat sa-i tot cumperi din comert. Sigur ca exista branduri de renume si de incredere, dar la finalul zilei e bine sa stii exact ce si cum ii dai copilului tau. Multa sanatate tuturor!

Anonim spunea...

Ati incercat si cu faina normala? De la Boromir? Vreau si eu sa incerc reteta

Bianca spunea...

Cu siguranta ies bine si cu faina alba din comert.

Trimiteți un comentariu