marți, 14 februarie 2012

Lapte de soia

De ceva vreme fac lapte de soia acasa, varianta manuală, deoarece încă nu m-am decis dacă să cumpăr sau nu, un aparat de făcut lapte soia. M-am gândit să vă arăt metoda pe care am preluat-o de la Cristela Georgescu. Poate fi folosit ca atare, pentru o cafea cu cereale, diverse mâncăruri, budinci, etc.


Boabele de soia trebuie hidratate înainte de a fi folosite. În imaginea de mai jos se observă boabele inițiale și volumul acestora după hidratare. Minim 12 ore le las la hidratat la temperatura camerei. Dacă trebuie să le las mai mult, atunci le transfer în frigider. Deci, boabele de soia se pun într-un bol și se pune apă suficientă cât să se poată umfla.

După hidratare fierb 2 minute boabele de soia. 2 minute de când începe apa să clocotească. Nu mai mult. Strecor boabele de soia și încerc să curăț de pieliță cât mai multe boabe de soia; câte pot/am nervi/chef.


Mai departe se foloșeste o parte (volum) de boabe de soia și 4 părți (volum) de apă. Se pun în blender și, treptat, adaug apa. Blenderul meu are putere de 800W. Am înțeles că e bine ca blenderul să aiba puterea de la 800W în sus, dacă nu să se pună pe rând boabele pentru a fi zdrobite.


Cu ajutorul unui tifon îndoit în două și a unei strecurători strecor pe rând laptele de soia. Pulpa rămasă se numește okara și poate fi folosită la diverse mâncăruri. Eu am făcut hamburgeri vegetarieni și am folosit o parte din pulpa de soia rămasă.

Laptele rezultat il pun la fiert 20 de minute, din momentul în care începe să clocotească. Pentru a-l face mai dulce adaug la fierbere 4 curmale și un pumn generos de fulgi de cocos bio. Atenție, sa fiți pe fază în momentul în care începe fierberea, deoarece și acest lapte "dă în foc".


La sfârșit se strecoară laptele, iar când este rece îl pun într-o sticlă la rece. Pentru copii e recomandat să bea lapte nu mai vechi de 24-maxim 48 de ore, dar laptele e bun pentru consum până în 72 de ore.

6 comentarii:

TeoBucatar spunea...

Tare curioasa sunt cum e pentru ca nu am facut niciodata!

Lia Maria Grozi spunea...

Foarte interesant ! am sa incerc si eu, sant tare curioasa cum e :)
pupici

Bianca spunea...

@Teo: bineinteles e putin diferit la gust fata de ce suntem obisnuiti. Se poate adauga si banana pentru a-l indulci sau miere. Totul pana trecem pragul de obisnuinta :) Nu am baut lapte de soia din comert, deci nu as putea sa iti spun care e diferenta. Eu il stiu doar pe cel facut de mine acasa.

Bianca spunea...

@Lia: curiozitatea trebuie satisfacuta ;)

eliza spunea...

lapte de soia la un pret bun 400g-4 litri gasiti aici: http://ameplant.ro/produs.php?id=1296&denumire=Lapte_praf_Soia_400g

Anonim spunea...

Ca sa nu dea in foc, puneti deaspura oalei o lingura de lemn...

Trimiteți un comentariu