luni, 18 mai 2009

"Buzunare" cu telemea de vaca

Au iesit o bunatate de "buzunare" pline cu telemea, cu un gust extraordinar. Am dorit sa o incerc deoarece are telemea de vaca in compozitia aluatului. Hmm ... uite ce bine arata telemeaua :)



Precizez cu multa mandria ca sunt proprietara unui nou aparat foto (Fuji FinePix S1000).

Ingrediente: 350 gr telemea de vaca, 230 gr faina, 100 gr unt, 2 oua, susan si mac. Reteta este de la Florance. Au iesit 29 de buzunare folosind o forma de 7 cm.

Intr-un bol punem 200 gr telemea razuita pe razatoarea mica, untul, faina si un ou. Framantam un aluat elastic pe care il punem intr-o folie alimentara si in frigider pentru 30-40 de minute. De consistenta telemelei depinde daca mai e nevoie de putina faina sau nu. Aluatul este destul de moale. Daca telemeaua este prea sarata, o puneti de desarat in putina apa inainte de a lucra cu ea. Eu am cumparat telemea care a fost doar inmuiata in apa cu sare, nu a stat in apa cu sare cum sunt in general telemelele din comert.



Scoatem aluatul din frigider, intindem o foaie si cu o forma rotunda de 7 cm (sau aproximativ 7 cm) taiem rondele din aluat. Punem telemea razuita pe o jumatate de cerc , indoim si cu ajutorul unei furculite "inchidem" buzunarul. Punem buzunarele in tava, le ungem cu un ou batut. Deasupra presaram cu susan si mac. Repetam operatiunea pana terminam aluatul.



Le dam la cuptorul preincalzit pentru 20-25 de minute. Pentru ca mi-au iesit mai multe buzunare decat mi-au intrat in tava, cele in plus le-am pus pe o farfurie pudrata cu faina, le-am acoperit cu folie alimentara si le-am bagat la frigider pana s-a copt prima tava. Pofta buna!


13 comentarii:

Bi spunea...

arata atata de bine... abia astept weekendul :)

Bianca spunea...

@Bi sunt atat de gustoase! iar calde sunt de-a dreptul YUMI.

Ala Oancea spunea...

Foarte bine arata buzunarelele. Si stiu ca sunt delicioase ;) Treci pe la mine dupa niste premii !

Anonim spunea...

buna,cuptorul la ce temperatura trebuie incalzit si tava se tapeteaza cu faina sau se pune hartie de copt?

Bianca spunea...

@Anonim: se pune hartie de copt in tava, cuptorul la foc mic-mediu (la aragazele clasice, deoarece nu am electric pt a seta temperatura)

kzarinne spunea...

le fac pentru a doua oara saptamana asta! :)) sotul meu le devoreaza!! sunt minunate, bia!

Bianca spunea...

Ralu draga mea ma bucur tare mult ca va plac :)

Anonim spunea...

pot folosi si foi de placinta din comert? multumesc!

Bianca spunea...

@Anonim: nu cred ca vor iesi la fel de gustoase folosind foi de placinta din comert deoarece aluatul in sine are in compozitie telemea; dar, bineinteles, poti sa incerci :)

Anonim spunea...

Multumesc pt raspuns, am respectat ind. din reteta si au iesit delicioase!

Anonim spunea...

Superbe draga mea...

Anonim spunea...

si eu pot da copi paste :P

Bianca spunea...

@Anonim: poftim?

Trimiteți un comentariu