sâmbătă, 24 aprilie 2010

Pate fin din ficat de pui

It is a must! Adica e un "musai". Musai sa il faceti si musai sa il devorati. Cred ca am spus totul cu asta.


Intr-o tigaie am pus 60 gr de unt si 500 gr de ficatei de pui (refrigerati, evit sa cumpar carne congelata). Eu am taiat ficateii in bucati mai mari ca sa se coaca mai repede. Ii lasam sa se prajeasca/patrunda cam 10 minute. Apoi punem o mana de frunze de busuioc si 2-3 catei de usturoi si mai lasam 2 minute.


Intre timp punem 100 gr de stafide intr-un bol si le acoperim cu vin alb (dulce preferabil, dar acuma na, ce aveti acasa). Puneti bolul in cuptorul cu microunde si incalziti-l pana stafidele absorb din vin (se pot pune si intr-o craticioara pe foc, acealasi rezultat).

Intr-un robot de bucatarie punem ficateii cu tot ce mai este in tigaie si mixam. Adaugam 2 lg cu varf de smantana grasa (minim 20% grasime), 2 lg de vin, sare si piper dupa gust.

Intr-un bol punem folie alimentara, asezam stafidele (le-am stors un gram) si turnam pateul. Acoperim cu folie alimenatara si dam la frigi cateva ore.


Am savurat pateul intins pa paine de casa. Pofta buna!
Nota 1: se mai poate adauga ceapa cand prajim ficateii si alte condimente gen nucsoara de exemplu.
Nota 2: nu faceti o cantitate mare daca nu aveti musafiri; pateul tine maxim 2 zile la frigider.

Inspiratie Mazilique.

6 comentarii:

Sabina spunea...

Super delicios! Facem si noi adesea acest fel de pateut.

ralus spunea...

bai, ideea cu vinul e f buna.
si noi facem, dar cu ceapa. probam si cu usturoi!

Adina spunea...

Am fost sceptica la inceput, dar m-a dat gata reteta. E delicios pateul, usor de facut si evident ca nu i-am dat la Duronu inainte de a urca la volan asa ceva:-))

Bianca spunea...

Adina ma bucur tare mult ca ai incercat pateul si mai ales ca v-a placut :) Va tzuc.

domnita spunea...

am sa incerc si eu

Bianca spunea...

@Domnita: neaparat sa il incerci!

Trimiteți un comentariu