luni, 24 august 2009

Bruschete cu rosii si busuioc

Intr-o seara am mers in vizita la niste prieteni si ca gustare am savurat cateva bruschete cu rosii si rucola. Ei intr-o alta seara stand si uitandu-ma de-a lela in frigider am zis sa fac repede cateva bruschete. Bruschetta, alaturi de pizza si spaghete, sunt un simbol italian.


Ingrediente: 2 portii
- 4 felii de paine (eu am folosit toast, dar merge mai bine felii mai groase de paine de casa)
- ulei de masline
- 2-3 rosii
- usturoi
- frunze proaspete de busuioc (sau rucola)
- putin oregano

Preparare:
1. Prajim feliile de paine, in prajitorul de paine sau pe un gril.
2. Intre timp taiem in doua rosiile, aruncam miezul si samburii si taiam in bucati mici. Presaram oregano peste ele si amestecam.
3. Taiem frunzele de busuioc.
4. Fiecare felie de paine prajita o frecam cu un catel de usturoi bine bine. Pentru a prinde intreaga savoare de usturoi catelul il putem presa cu un cutit intai (punem lama cutitului pe catelul de usturoi si cu podul palmei presam).
5. Turnam ulei peste felia de paine.
6. Adaugam rosii si presaram busuioc.

Exista multe variatiuni ale bruschetelor: cu putina sunca, cu parmezan, etc. Depinde pe pofta si gustul fiecaruia.

Puteti savura ca mic dejun, o gustare seara, alaturi de prieteni. Pofta buna!

6 comentarii:

mona_sax2 spunea...

si as vrea sa iti propun si eu o reteta simpla, pentru aperitiv :

Ingrediente :
o bagheta alba
un borcan de anchois cu capere
unt
lamaie

Se taie bagheta felii, se ung cu unt, se adauga anchois si deasupra o felie de lamaie.

Pofta buna!

Bianca spunea...

@Mona: mersic mult de sugestie si despre restul aprecierilor; o sa o incerc intr-una din dimineti (o sa am mai mult timp "liber" o vreme) avand in vedere ca toate ingredientele sunt in casa :) Numai bine.

mona_sax2 spunea...

* am uitat sa precizez ca feliile de bagheta trebuie prajite


am facut aseara aceasta reteta, foarte buna :)
merge si cu masline negre langa

Anonim spunea...

super sa sti ca esti foarte priceputa in bucatarie

Anonim spunea...

fiind post,felia de bagheta se unge cu margarina ,apoi se poate pune cascaval de post,masline Kalamata, sau pate vegetal.

Bianca spunea...

@Anonim: nu as folosi margarina pentru nimic in lume. Mai bine nu pun deloc.

Trimiteți un comentariu