duminică, 17 mai 2009

Tzatziki

In Atena am mancat pentru prima oara sos Tzatziki. Este atat de delicios alaturi de un gratar sau un Souvlaki sau pur si simplu intins pe paine prajita (asa cum mai obisnuieste Miha sa manance :))



Ingrediente: 2 castraveti, 1 castravecior murat (optional), 200 gr iaurt gras, 2 catei de usturoi, piper, sare, ulei de masline (1 lg) si otet(1-2 lg). Am inteles ca mararul ar fi o verdeata necesara in acest sos. 



Castravetii se curata de coaja si cu ajutorul unei lingurite ii curatam de seminte. Se dau prin razatoarea mica si se storc bine bine. Se pun intr-un bol alaturi de restul ingredientelor si se amesteca bine. Condimentam dupa gust.



Se da la rece cel putin o ora inainte de servire pentru a se intrepatrunde aromele. Pofta buna!

4 comentarii:

Anonim spunea...

da aici ai dreptate este cel mai gustos sos posibil,.....dar ai cam dat-o in bara pt. ca nu se face cu castraveti murati si nici cu marar. se face cu castravete crud dat pe razatoarea mare si cu marar salbatic care doar aici se gaseste pe teritoriul Greciei si se numeste Maratho. Am curajul sa comentez pt. ca sunt stabilita aici si am invatat reteta foarte bine. Multumesc si sper ca nu te simti jugnita.

Bianca spunea...

@Anonim: Ma gandesc ca totusi in lumea intreaga lumea se poate delecta si cu tzatziki cu marar normal doar nu o sa tanjim dupa cel din Grecia. Castraveciorul murat era optional, dupa cum se vede in poza eu nu am folosit, insa sunt unii carora le place gustul. Si "it is all about the taste, each one's taste".

mona_sax2 spunea...

:X:X ce bun

anairam58 spunea...

ouao, am sa-l incerc neaparat si eu.

Trimiteți un comentariu