miercuri, 26 mai 2010

Balmos

Povestisem zilele acestea de balmos. La bunici la tara nu am mancat niciodata balmos si colindand tara cred ca am mancat odata. Nu prea stiam exact toate ingredientele, de exemplu nu ma gandeam la unt. Am vazut o reteta de balmos zilele acestea si adaptata dupa cantitatile si placerile noastre ne-a servit pe post de cina tare buna.



Ingrediente:
- 75 gr de unt
- 500 ml lapte
- 200 gr smantana grasa
- 220 gr faina de malai ecologica
- 300 gr branza burduf (am folosit amestec de oaie cu capra)

Am cumparat un kilogram de malai ecologic si tare imi place ce scrie pe eticheta ambalajului: "cumparand acest produs sprijiniti o familie de agricultori din Transilvania".



Intr-o cratita cu fundul mai gros (ca sa nu se prinda balmosul) topim untul si apoi adaugam laptele si smantana. Lasam sa dea in clocot si adaugam in ploaie malaiul amestecand in continuu. Lasam sa fiarba pana nu mai simtit malaiul tare, trebuie sa fie fiert altfel o sa cada greu la stomac. La final adaugam branza si amestecam stoinic sa se omogenizeze. Eu nu am mai adaugat sare deoarece branza de burduf era suficient de sarata.

Servim cald alaturi de oua ochiuri. Pofta buna!


1 comentarii:

chris spunea...

draga bianca,astazi am reparat balmosul tau...ce sa spun ...delicios....al meu care nu prea intelege ,ulte despre malai-mamaliga ,super incantat...multumim pentru un pranz delicios

Trimiteți un comentariu