luni, 11 mai 2009

Prajitura cu crema nutella

Prajitura aceasta este, in ciuda simplitatii ei, deosebita, racoritoare, iar crema delicioasa de-a dreptul. Nu a mai fost loc de pozat artistic, bucatele taiate frumos ... prea repede au fost savurate :)



Reteta este de pe blogul Amaliei.
Blat (pentru o tava de aproximativ 33x22 cm): 6 oua, 8 lg zahar, 10 lg faina, 1/2 lgt praf de copt, 2 lg cacao, 2 lg apa.
Crema: 500  ml lapte, 2 oua, 100 gr faina, 100 gr zahar si 250 gr nutella.

Am cumparat smantata dulce pentru frisca, naturala, care a iesit minunata. Aveam emotii ca poate nu se va bate sau alte incidente pentru ca nu am mai folosit smantana pentru frisca pana acum. Ei de acum ... de cate ori o sa pot numai din aceasta voi cumpara.



Batem albusurile tare adaugand treptat zaharul si apa. Cand bezeaua este tare adaugam pe rand galbenusurile si apoi cacaoa. Apoi adaugam pe rand faina amestecata cu praful de copt, avand grija sa amestecam amplu pentru a nu se lasa compozitia. Turnam compozitia in tava tapetata cu hartie de copt si dam la cuptorul preincalzit pentru aproximativ 20-25 de minute, pana trece testul scobitorii.



Intre timp facem crema. Amestecam bine ouale cu zaharul, adaugam faina si apoi laptele treptat. Punem compozitia intr-o craticioasa si fierbem amestecand in continuu pana obtinem un amestec de consistenta budincii. Daca cumva se formeaza cocoloase, nicio problema. Sa aveti pregatit la indemana mixerul ... luati de pe foc,  mixati putin pana se elimina cocoloasele si puneti inapoi pe foc. Cand este rece adaugati si nutella si invartiti bine.



Cand blatul s-a racit, il taiem in doua cu grija deoarece este putin subtire. Pregatim un sirop din putina apa, zahar si esenta de rom. Pe un platou punem partea de jos a blatului, insiropam putin, intindem crema si acoperim cu partea a doua din blat. Ornam cu frisca (eu am pus intr-o punga si am facut cateva figuri rotunde). Am avut si o bucatica de ciocolata la indemana si am ras deasupra putin. Puneti prajitura in frigider macar pentru o ora inainte de a o servi.



Dupa cum spuneam ... prajitura mi s-a parut tare buna, crema fiind extraordinara si se poate folosi la multe alte prajituri/tarte. Pofta buna!



1 comentarii:

mona_sax2 spunea...

felicitari pentru acest minunat blog!


wow!!!!!!

Trimiteți un comentariu