joi, 5 noiembrie 2009

Placinta cu branza sarata sau mere

Este una din retetele mamei. O delicioasa rulada cu branza de vaci sarata. Aluatul poate fi folosit pentru diverse umpluturi, eu incercand cea de branza sarata si mere razuite cu scortisoara.


Ingrediente: 3 rulade
- 5 lg ulei floarea soarelui
- 5 lg apa
- 1/2 lg otet
- 80 gr unt, temperatura camerei
- faina alba cat cuprinde
Cat nu pot eu sa sufar expresiile astea: "cat cuprinde". Nici mama nu le agreaza :)

Umplutura branza: (pentru 2 rulade)
- 300-400 gr branza de vaci
- 2 oua ecologice sau de casa
- 2 lg gris
- sare si 1/2 lg zahar

Umplutura mere (pentru o rulada):
- 3 mere medii
- 3 lg zahar
- 1/2 lgt scortisoara
- 1 lg gris

Preparare:
1. Intr-un bol se amesteca uleiul, apa, otetul si faina treptat pana "obtinem un aluat potrivit de vascos (placut la palme)". Citat din reteta mamei. Cam 170-200 gr faina.


2. In alt bol frecam untul cu faina. Cam 50-70 gr de faina.


3. Intindem o foaie subtire pe care o ungem cu compozitia de unt. Rulam si taiem sulul obtinut in 3 bucati.
4. Punem bucatile in frigider timp de minim o ora.
5. Intre timp pregatim umplutura de branza: amestecam intr-un bol ingredientele de umplutura cu branza.
6. In alt bol razuim merele pe razuitoarea mare, le lasam 15 minute, le stoarcem si amestecam cu zaharul, scortisoara si grisul.


7. Intindem fiecare bucata intr-o foaie cu latimea de aprox. 12 cm si lungimea=cu latimea tavii in care asezati ruladele. Eu am folosit tava mare de aragaz.
8. Punem umplutura in mijlocul foii si impaturam o latura peste umplutura, si apoi cealalta latura. Se pune in tava cu partea aceasta suprapusa in jos (ca sa nu se desfaca) si ungem ruladele cu un ou batut.
9. Dam la cuptorul preincalzit, la foc mic-mediu, pentru aproximativ 30 deminute.


10. Dupa ce ruladele s-au racit, pudram din belsug cu zahar pudra (sa nu fie vanilat). Si DA, pudram chiar si rulada cu branza sarata, combinatia fiind tare delicioasa.

Mi s-au evaporat ruladele un-doi. Trebuie sa mai fac ca sa ma pot infrupta si eu. Aluatul mi s-a parut extraordinar.

Pofta buna!

6 comentarii:

FLIK-FLAK spunea...

Coca rezultata cam cum tr sa fie?P'astea cu ''faina cat cuprinde'' le cam ocolesc de teama esecului.
Avea o vecina de-a mea o reteta cu un strop de otet in compozitie si stiu ca facea o placinta de se topea in gura.
La fel iese si a ta?
Multumesc!

FLIK-FLAK spunea...

Scuze! am parcurs doar ingredientele si pozele, ulterior am vazut explicatiile. Multumesc!

Bianca spunea...

@Lavinia: sper sa incerci reteta; nici mie nu imi plac expresiile "cat cuprinde", dar cateodata nu e asa de critic si uite a iesit treaba :)

Anonim spunea...

trebuie sa fie foarte delicioase...

Anonim spunea...

Fara indoiala, cel mai bun aluat pentru placinta pe care l-am gustat vreodata! Urasc retele "faina cat cuprinde", dar aici explicatiile au fost foarte clare.
Am incercat cu umplutura de dovleac (nu prea mi-a placut), de mere (foarte bun), de branza dulce (minunat!). E asa de bun aluatul, sunt sigura ca se preteaza la nenumarate umpluturi; am de gand sa incerc cu ciuperci cat de curand. Multumesc Bianca pentru postare!

Anonim spunea...

Cel mai bun aluat,credeti-ma!mie si familiei ne plac foarte mult suciturile cu diverse umpluturi....mie si fetitei mele cu dovleac...sotului cu mere si branza sarata si (zahar)etc....de cateva zile m-a tot rugat sa ii fac dar sincer imi era greu sa ma apuc....eu faceam cum de altfel multe gospodine fac,aluatul acela care se întinde foarte mult...Intinsa....cum se zice pe la noi....e migalos...si zic hai sa caut repede o reteta pe net iar asta mi sa parut ca arata bine in poza...am mai incercat si altele dar nu...ca aceasta nu e niciuna...multumesc d-nei sau d-soarei care ne-a impartasit-o si noua!incercati-o...merita...simplu,rapid si fffff bun!!!!

Trimiteți un comentariu